به گزارش خبرنگار مهر، علی اکبر متقی فرد روز سه شنبه در جلسه ستاد گلخانه‌ها که با حضور معاونین و مدیران سازمان برگزار شد اظهار کرد: عملیات زیر بنایی و زیر ساخت لازم این طرح عظیم در فاز اول در سطح ۷۱ هکتار آغاز شده و زیر ساخت‌های لازم شهرک گلخانه در سایر فازها نیز آغاز خواهد شد.

وی افزود: اولویت درجذب سرمایه گذار؛ باید تولیدکننده، بهره برداران شهرستان و فارغ التحصیلان  و سرمایه گذاران بخش کشاورزی باشد.

متقی فرد خاطر نشان کرد: در کنار آماده سازی این طرح گلخانه‌ای؛ باید شرایط را برای بهره برداران واحدهای گلخانه‌ای این مجتمع فراهم کرد.

وی هدف از راه اندازی این مجتمع گلخانه‌ای را، تجمیع صیفی کاران از محیط باز در محیط بسته گلخانه‌ای، مدیریت منابع آب، اشتغال و تولید با هدف توسعه صادرات محصول ذکر کرد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین به اهمیت تولیدمحصولات کشاورزی در فضای بسته و گلخانه اشاره کرد و گفت:  تولید محصول در فضای بسته یا گلخانه از سیاست‌های وزارت جهاد کشاورزی است که ضمن افزایش راندمان تولید در مدیریت مصرف منابع آبی و اشتغالزایی در بخش نیزتاثیر بسزایی دارد.

وی خاطر نشان کرد: برای بهره‌برداری مناسب از این مجتمع باید تشکل بهره‌برداری گلخانه‌ای تشکیل شود تا بتوان با مدیریت مناسب اقدام به بهره‌برداری از واحدهای این مجتمع کرد.

متقی فرد یاد آور شد: افراد واجد شرایط برای حضور در این مجتمع باید توان سرمایه گذاری در احداث واحدهای گلخانه‌ای را داشته باشند.

وی یاد آور شد: در این مجتمع گلخانه‌ای، تولید، بسته بندی، نگهداری و صادرات محصولات کشاورزی انجام می‌شود.