مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: پیش ‍ بینی می شود تا پایان سال جاری دو گلخانه هیدروپونیک در استان به بهره برداری برسد.

ابراهیم شیرانی در گفت و گو با خبرنگار ایسنا، با اشاره به اینکه مجموع سطح گلخانه‌های استان ۱۹٫۵ هکتار است، اظهار کرد: حدود ۸٫۵ هکتار از سطح گلخانه‌های استان معادل ۱۳ گلخانه، مربوط به گلخانه‌های هیدروپونیک است.
وی افزود: در گلخانه‌های هیدروپونیک استان با وجود ۱۳ بهره بردار این بخش، اشتغال حدود ۱۳۰ نفر به صورت مستقیم و غیر مستقیم فراهم شده است.
وی با اشاره به اینکه گل شاخه بریده و توت فرنگی از تولیدات گلخانه‌های هیدروپونیک استان است، تصریح کرد: در این گلخانه‌ها سالانه شش میلیون شاخه گل شاخه بریده رز و آلسترومریا و ۱۷۵ تن توت فرنگی تولید می‌شود.
شیرانی کاهش مصرف آب، عدم نیاز به خاک حاصلخیز، کاهش شدید آفات و بیماری ها، عملکرد بالا و کیفیت بالای محصول تولیدی را از مهم ترین مزایای گلخانه‌های هیدروپونیک دانست و تصریح کرد: علی رغم مزایای بسیار، هزینه احداث گلخانه‌های هیدروپونیک بسیار بالا است.
وی با اشاره به اینکه توسعه گلخانه‌های استان از برنامه‌های سال جاری این سازمان است، خاطرنشان کرد: در حال حاضر دو گلخانه هیدروپونیک در استان در حال ساخت است که پیش ‍ بینی می‌شود تا پایان سال جاری به بهره‌برداری برسند.

منبع: ایسنا