رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان همدان گفت: تعاونی گلخانه‌داران همدان تشکیل شده اما رونق پیدا نکرده و بیشتر اسمی است.

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، منصور رضوانی‌جلال ظهر دیروز در جلسه بخش کشاورزی استان با فرماندار همدان با بیان اینکه امسال اشتغال و تولیدمحوری هستند که اشتغال بر تولید هم اثر می‌گذارد، اظهار کرد: اشتغال و تولید در بخش کشاورزی وجود دارد و همه باید در این راستا به هم کمک کنیم.

وی با اشاره به اینکه اگر در یک سیستم دو جزو کم کار کند سیستم دچار مشکل می‌شود، ادامه داد: اعتبارات زیادی برای اشتغال و تولید در نظر گرفته شده که بی‌سابقه است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان همدان با بیان اینکه در استان همدان یک‌هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان برای موضوع اشتغال در نظر گرفته شده اما استاندار به این رقم قناعت ندارد، بیان کرد: در سازمان تمام اعتبارات در نظر گرفته شده شناور است.

وی با بیان اینکه تسهیلات پرداختی باید رقابتی باشد و هر شهرستان بتواند جذب بیشتری داشته باشد، ادامه داد: انتظار بیشتری از شهرستان همدان برای جذب اعتبار وجود دارد چراکه تمام پیشگامان بخش کشاورزی و افرادی دارای استعداد در مرکز استان جمع شده‌اند و ارزش افزوده در مرکز بیشتر است.

رضوانی‌جلال با اشاره به اینکه در کشت‌هایی مانند کلزا برای هر کیلوگرم بذر تا ۶۰ هزار تومان یارانه پرداخت می‌شود، افزود: برای ایجاد گلخانه از صندوق توسعه ملی تسهیلات دریافت می‌کنیم.

وی با تاکید بر اینکه در مرکز استان پتانسیل جذب سرمایه‌گذار بیشتر است، بیان کرد: تسهیلات در نظر گرفته شده مانند باغی با گل‌های مختلف است و چیدن گل‌ها با دشواری روبرو است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان همدان با بیان اینکه تسهیلات مکانیزانسیون، تسهیلات توسعه روستایی، تسهیلات اشتغال فراگیر و … هر کدام ویژگی خود را دارند، ادامه داد: برای آشنایی کشاورزان و روستاییان باید در پهنه‌ها برای بهره‌برداران کلاس ترویج برگزار شود.

وی در ادامه به پروژه گلخانه زمانی در همدان اشاره کرد و با بیان اینکه پرونده این گلخانه در تهران تایید شده و به شعبه همدان ارسال شده است، تصریح کرد: مشکل گلخانه ارکیده آقای ظفری هم حل شده است.

رضوانی‌جلال در ادامه با تاکید بر اینکه باید تشکل‌های کشاورزی جدی گرفته شود و به کمک جهاد کشاورزی بیایند، افزود: تعاونی گلخانه‌داران تشکیل شده اما رونق پیدا نکرده و بیشتر اسمی است.

وی با بیان ایکه تعاونی‌ها باید جان بگیرند بازار و تولید توسط آنها اداره شود؛ به تغییر کاربری اراضی کشاورزی اشاره کرد و با بیان اینکه دو یا سه نوع تغییر کاربری وجود دارد، ادامه داد: یک نوع از تغییر کاربری مربوط به تبصره ۴ ماده یک است که مسؤول آن رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان بوده و به مسائلی مانند دامداری، بره پرواری، گلخانه و … مربوط می‌شود به نحوی که برای گلخانه یک روز تغییر کاربری صادر می‌کند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان همدان بیان کرد: نوع دیگر تغییر کاربری شامل تبصره یک ماده یک است که استاندار، محیط زیست، اداره راه شهرسازی، جهاد کشاورزی و … عضو آن بوده و در این تبصره دو نوع برخورد با فرد متخلف می‌شود.

کدخبر: ۱۳۹۶۰۹۲۰۰۰۱۰۰۷