قائم مقام معاون باغبانی وزیر جهاد کشاورزی گفت: افزایش تولید در محیط گلخانه‌ای جهت اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی در سرلوحه امور وزارت کشاورزی قرار دارد و تقویت تشکل‌ها اولین گام در راستای رسیدن به این هدف است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)- منطقه مرکزی- جهانگیر عرب در مراسم افتتاحیه چهاردهمین نمایشگاه ملی گل محلات با بیان اینکه کاهش هزینه تولید از ملزومات موفقیت حضور در بازارهای جهانی است افزود: برای این منظور باید از دانش فنی بهره گرفت و تسهیل در فرایند امور و اخذ تسهیلات را مد نظر قرار داد.

وی ادامه داد: وزارت جهاد کشاورزی برای این منظور برنامه‌هایی از جمله مکانیزاسیون گلخانه‌ها و تولید بذر هیبرید را در نظر دارد.

قائم مقام معاون وزارت جهاد کشاورزی با بیان اینکه صد درصد بذر هیبرید وارداتی است، گفت: جهت تولید داخلی این بذر تشکل‌های استانی شناسایی شده‌اند و این امر با جدیت پیگیری می‌شود.

عرب بیان کرد: شهرستان محلات نقش خود را در اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی به خوبی ایفا کرده و در این زمینه به موفقیت‌های مطلوبی رسیده است.

وی دو اقدام را لازمه پرورش گل در محلات دانست و ادامه داد: پایانه گل محلات باید به رسمیت شناخته شود که برای این منظور نیاز به همکاری مسئولین استانی داریم و تقویت تشکل‌ها جهت توسعه مکانیزاسیون گلخانه‌ها، در مباحث فنی در برنامه قرار داده شود.

عرب با بیان اینکه با تلاش کشاورزان شاهد افزایش صادرات در سال ۹۳ و ۹۴ بوده‌ایم، بیان کرد: وزارت جهاد کشاورزی در اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی موفق بوده است.

وی عنوان کرد: در صورتی که برای باغبانی برندی در نظر گرفته شود می‌تواند در مثبت کردن تراز تجاری نقش داشته باشد.

قائم مقام معاون باغبانی وزارت جهاد کشاورزی اظهار کرد: در سال ۹۲ تراز تجاری محصولات کشاورزی هشت میلیارد دلار منفی بود و در سال ۹۳ و ۹۴ این رقم ۳۵۰ میلیون دلار منفی بود که نشانگر کاهش قابل توجه است و با برنامه‌ریزی‌های مد نظر و ارتقای دانش فنی کشاورزان و همکاری مسئولین انتظار داریم در سال جاری نیز شاهد کاهش تراز منفی باشیم.