مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان شمالی گفت: این شهرک به دنبال جذب مجوز از اداره کل محیط زیست استان برای ایجاد گلخانه های کشاورزی در شهرک های صنعتی غیرموثر هستیم.

سیاوش وحدت در گفت و گو با خبرنگار ایسنا با اشاره به اینکه به دنبال انجام روش‌هایی برای جذب سرمایه گذار در شهرک‌ها و نواحی صنعتی غیر موثر استان هستیم، افزود: یکی از این روش‌ها، دریافت نشدن وجه بابت واگذاری زمین در نواحی صنعتی به مدت یک سال برای واحدهایی که بیش از ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند، است. وی ادامه داد: در صورتیکه پیشرفت فیزیکی این واحدها بیش از ۶۰ درصد باشد بعد از یک سال، اقساط ۳۶ ماهه برای پرداخت وجه زمین پرداخت می‌شود.

وحدت اظهار کرد: در شهرکهای صنعتی غیر موثر نیز تنفس ۹ ماهه به سرمایه گذار برای ارائه زمین داده می‌شود. وی بیان کرد: در حال حاضر شهرک صنعتی بجنورد، بیدک، شهرک کارگاهی بجنورد، و شهرک اسفراین جزء شهرک های موثر و مابقی شهرکها و تمامی نواحی صنعتی موجود در استان غیر موثر هستند.

این مقام مسئول در پاسخ به این سوال که چرا این شرکت با وجود این همه نواحی صنعتی غیر موثر در استان به دنبال ایجاد ناحیه صنعتی در راز و جرگلان است، گفت: ایجاد این شهرک در گذشته مصوب شده بود و از سوی دیگر ناحیه صنعتی راز و جرگلان به صورت کارگاهی است و قرار بر این است تا صنوف در آنجا مستقر شوند. وی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه آیا بالا بودن قیمت زمین در شهرک و نواحی صنعتی استان موجب شده تا سرمایه گذاران تمایلی به سرمایه گذاری در این مناطق نداشته باشند، تصریح کرد: قیمت زمین در شهرک و نواحی صنعتی استان بالا نیست و شاید یکی از مهمترین دلایل آن رونق نداشتن فضای کسب و کار است.