علی وقف چی در گفت و گو با خبرنگار عصر زنجان، به چاه های غیر مجازو مجازی که در استان زنجان وجود دارد و کشاورزان از این چاهها بهره برداری می کنند، اشاره کرد و اظهار داشت: خلائی که در ارتباط با چاههای کشاورزی وجود دارد این است که بدون برنامه اقداماتی انجام داده‌ایم که چه این چاهها مسدود شود و مسدود نشود ظالمانه است.

وی با بیان اینکه همه کسانی که کشاورز هستند بر اساس قانون توزیع عادلانه آب باید به آب دسترسی داشته باشند، تصریح کرد: افرادی که زودتر اقدام کرده‌اند و برای چاه آب خود مجوز گرفته‌اند و دیگران دیر اقدام کرده و نتوانسه اند برای چاه کشاورزی خود مجوز بگیرند.

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه رود خانه‌ها منبع اصلی آب مناطق هستند، افزود: کشاورزان حق دارند از رود خانه‌ها به صورت مشترک استفاده کنند چرا که منبع اصلی آب مناطق رودخانه‌ها هستند.

وقف چی با اشاره به اینکه تمام افرادی که دارایی نسخ زراعی هستند حق آب دارند و می توانند از آب رود خانه استفاده کنند، ابراز کرد: اگر رود خانه به صورت چاه جایگزین شده باشد کشاورزان حق دارند از این چاهها استفاده کنند.

وی با بیان اینکه متاسفانه به دلیل ناعدالتی‌ها و تصمیمات اشتباهی که گرفته شده است برای یک عده معدودی مجوز استفاده از چاه صادر شده است، عنوان کرد: اکثر کشاورزان در استان زنجان نتوانسته اند برای چاههای خود مجوز بگیرند و از این چاهها به صورت غیر مجاز استفاده می‌کنند.

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه اگر این چاهها که مجوز بهره برداری ندارد مسدود شود مشکلات عدیده ای برای این افراد  به دنبال خواهد داشت، خاطرنشان کرد: اگرچاههای غیر مجاز مسدود نشود به نوعی ظلم مظاعف است برای این که هرج مرج در مصرف آب به وجد می‌آید.

وقف چی با بیان اینکه باید امروز نگاه به بحث کشاورزی را تغییر دهیم ، گفت:تنها راه راه نجات کشور از وضع موجود در بحث آب بخصوص در بحث محصولات زراعی و صیفی توجه به کشت گلخانه‌ای است.