سخنگوی کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی بر ضرورت توسعه کشت گلخانه‌ای با توجه به بحث بحران آبی در کشور تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ علی وقف چی در برنامه « رهیافت » رادیو اقتصاد افزود: متاسفانه راندمان آبیاری تحت فشار در کشور کمتر از ۳۰ درصد است در صورتیکه متوسط راندمان به نسبت آبیاری های معمولی باید بیش از ۶۰ درصد باشد.
وی اظهار داشت : با توجه به مسئله بحران منابع آبی در مملکت باید به کشت گلخانه‌ای توجه ویژه‌ای شود که متاسفانه چنین رویکردی وجود ندارد.
سخنگوی کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی گفت: مصرف آب در کشت گلخانه‌ای یکصدم کشت در فضای باز است بنابراین می‌طلبد برنامه ریزی‌ها در بخش کشاورزی بیشتر به این سمت و سو معطوف شود.
وی در ادامه گلخانه هشتگرد را از بزرگترین گلخانه‌های کشور نام برد و افزود: این گلخانه ضمن نزدیکی به تهران می‌تواند الگوی مناسبی برای مباحث علمی و ترویجی در بخش کشاورزی باشد.
وقف چی با اعلام اینکه در حال حاضر تامین آب از مشکلات جدی این مجموعه است، افزود: متاسفانه از هشت سال قبل تاکنون مشکل مورد نظر پابرجا بوده و گام‌های اساسی در این زمینه برداشته نشده است.
وی تصریح کرد: گلخانه هشتگرد از منابع آبی برخوردار بوده ولی متاسفانه به دلیل تدابیر غلط منابع مزبور به سایر بخش‌ها به ویژه تامین آب آشامیدنی اختصاص یافته و سر گلخانه بی‌کلاه مانده است.
سخنگوی کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: تصمیم گیری و برنامه‌ریزی در حوزه کشاورزی باید معقول و منطقی باشد.
وی افزود: اساس برنامه ریزی مناسب و اصولی در تمامی بخش‌ها به ویژه کشاورزی مبتنی بر آمار و ارقام صحیح و کاربردی است.
وقف چی ضمن تاکید بر ایجاد یک مرکز آمار کاربردی در حوزه کشاورزی یادآور شد : متاسفانه هم‌اکنون جای چنین مرکزی در کشور به شدت خالی است.

کد خبر: ۱۷۸۷۳۲۳