رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران گفت: توسعه گلخانه‌ها در صورتی امکان‌پذیر است که بتوانیم بازار هدف مناسبی را برای محصولات کشاورزی فراهم کنیم.

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری فارس استان تهران، کریم ذوالفقاری بعدازظهر دیروز در دیدار با فرماندار شهرستان پیشوا بیان کرد: باید راه‌اندازی پایانه صادراتی شهرستان پیشوا را به‌صورت جدی دنبال کنیم و در این زمینه چاره‌اندیشی کارشناسانه‌ای صورت دهیم.

وی افزود: اگر بتوانیم بازار مناسبی را فراهم کنیم، خواهیم توانست توسعه گلخانه‌ها را نیز پیش ببریم، اما توسعه گلخانه‌ها بدون فراهم‌سازی بازار مناسب، میسر نخواهد بود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران بیان کرد: رفع تداخل اراضی کشاورزی با اراضی منابع طبیعی، یکی از برنامه‌های اساسی ما در استان تهران است زیرا اجرای این طرح باعث دلگرمی کشاورزان شده و به نفع اراضی ملی و کشاورزی است.

ذوالفقاری گفت: در حال حاضر ۱۳ پلاک به مساحت تقریبی چهار و ۵۰۰ هکتار از اراضی شهرستان پیشوا دارای تداخل مالکیت هستند.

وی بیان کرد: بر اساس پیگیری‌های جهاد کشاورزی، با تصویب کارگروه رفع موانع تولید این اجازه داده شد تا اراضی دارای تداخل با حضور رئیس جهاد کشاورزی، مدیرکل منابع طبیعی، مدیرکل ثبت و مدیرکل دارایی، پلاک به پلاک بررسی و اصلاح شوند تا پیگیری‌های مربوط به تعیین تکلیف آن‌ها انجام پذیرد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران افزود: پیشوا، شهرستان پیشتاز کشور و استان تهران در زمینه توسعه کشت‌های گلخانه‌ای است و هر هکتار گلخانه به‌صورت مستقیم و غیرمستقیم تا ۲۰ نفر می‌تواند ایجاد اشتغال کند.

ذوالفقاری به امکان استفاده از سرمایه‌های جامعه پزشکی در بخش کشاورزی اشاره کرد و گفت: سرمایه‌های زیادی در جامعه پزشکی وجود دارد که می‌توانیم آن‌ها را به سمت توسعه گلخانه‌ها هدایت کنیم.

وی افزود: با توجه به اشتغالی که در بخش گلخانه‌ها وجود دارد و تأثیرات اشتغال بر توان معیشتی خانوار، پزشکان با ورود به این بخش می‌توانند در تقویت بسترهای اشتغال و درنتیجه استحکام بنیه جامعه سهیم شوند.

بر اساس این گزارش، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران به همراه کیومرث شهبازی قائم‌مقام سازمان، عباسعلی عامری معاونت تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی و رضا عرب‌محمدحسینی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان پیشوا با محمدکرم محمدی فرماندار این شهرستان دیدار کردند.

در این دیدار مشکلات و ظرفیت‌های بخش کشاورزی و دامی شهرستان پیشوا مطرح و در جهت رفع مسائل موجود چاره‌اندیشی شد.

کدخبر: ۱۳۹۶۱۰۰۵۰۰۱۲۸۷