به گزارش پایگاه خبری – تحلیلی «شهر فردا»، حجت‌‌اله شهبازی در گفت‌وگو با خبرنگاران، منطقه همدان با بیان اینکه در سال گذشته ۲۵ هزار و ۹۰۹ تن سبزی و صیفی در گلخانه‌های استان تولید شده است، اظهار کرد: بیش از ۱۱ هزار تن سبزی و صیفی در گلخانه‌های سبزی استان در ۴ ماهه امسال تولید شده است. مدیر امور باغبانی سازمان جهادکشاورزی استان همدان از احداث ۳۰ هزار مترمربع گلخانه در ۴ ماهه امسال خبر داد و گفت: سال گذشته ۱۴۵ هزار مترمربع فضای گلخانه‌ای در همدان احداث شده بود که در سال جاری ۳۰ هزار مترمربع به این فضا اضافه شده است.

 

وی یادآور شد: در سال گذشته بیش از ۶۹۰ هزار تن محصولات باغی در استان همدان تولید شده است.

وی با اشاره به اینکه در سال ۹۵ بیش از ۳۰۰۰ تن قارچ در استان همدان تولید شده بود، افزود: در استان همدان ۹ واحد تولید قارچ خوراکی وجود دارد که در ۴ ماهه امسال ۱۴۰۰ تن قارچ در استان تولید شده است.

شهبازیبا بیان اینکه ۸۹۷٫۵ هکتار زعفران در استان همدان کشت شده است، عنوان کرد: در سال گذشته ۲۷۰ کیلوگرم زعفران از سطح ۸۷٫۵ هکتاری تولید شد و پیش‌بینی می‌شود امسال سطح زیرکشت زعفران افزایش یابد.

مدیر امور باغبانی سازمان جهادکشاورزی استان همدان با اشاره به کشت ۱۳۰ هکتاری پسته در استان همدان، بیان کرد: در سال جاری ۱٫۵ کیلوگرم پسته در استان تولید شده است.

وی با تأکید بر اینکه باغات پسته استان همدان در ۳ سال گذشته احداث شده و هنوز به تولید اقتصادی نرسیده است، یادآور شد: پسته در شهرستان‌های جنوبی استان از جمله ملایر، نهاوند و بهار نیز کشت شده است.