به گزارش طنین خاتم؛ رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان یزد اظهار داشت: راه نجات کشور، توجه به  اقتصاد مقاومتی و التزام عملی به سیاست‌های کلی مرتبط به آن است. بنابراین باید درون‌زایی و تکیه به درون و برون‌گرایی، تولید محوری و تامین نیازهای اساسی از مهمترین اهداف و برنامه های سازمان ها و ادارت باشد.

سید جمال سجادی پوربا بیان اینکه تامین امنیت غذایی یکی از راههای مقابله با تحریم است افزود: امنیت غذایی با خودکفایی در محصولات اساسی و حمایت از تولید داخلی محقق خواهد شد.

وی گفت: باید از تمام ظرفیت ها و پتانسیل ها در بخش کشاورزی استفاده کنیم و در راه قتصاد پویا قدم برداریم.

۴۸ درصد محصول کشاورزی و دامی یزد با چهار درصد منابع آبی تولید می‌شود

سجادی پور خاطر نشان کرد: ۴۸درصد محصول بخش کشاورزی و دامی این استان که معادل یک میلیون و ۵۰۰ هزار تن است با استفاده از چهار درصد منابع آبی تولید می شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان یزد افزود:به دلیل محدودیت منابع آبی، خشکسالی های متوالی  و عدم بارندگی مناسب در سال های اخیر، باید کشاورزی استان به سمت  افزایش عملکرد، سطح کشت های متراکم ، کشت های کم آبخواه و گلخانه ای سوق پیدا کرده و از این طریق در زمینه اشتغال و در آمدزایی گام برداریم.

وی اظهار داشت: تغییر الگوی کشت با توجه به خشکسالی های مداوم، الگوی آبیاری ویژه با اعتبارات بلاعوض ارائه شده و همچنین مکانیزاسیون با تسهیلات آسان، از مهمترین اقداماتی است که در استان یزد برای تحقق شعار سال به کار گرفته شده است.

سجادی پور گفت: کشت های متراکم و استفاده از آبیاری مجازی از مهمترین رویکردهای جهاد کشاورزی استان یزد است.

وی با بیان اینکه ۲۲ درصد تولید خیار سبز گلخانه ای کشور دراستان یزد تولید می شود خاطر نشان کرد: با توجه به بحران آبی در استان یزد تغییر الگوی کشت و توسعه کاشت محصولات کم آبخواه نظیر محصولات گلخانه ای علاوه بر تولید و ارزش افزوده اقتصادی در اقتصاد مقاومتی نقش تاثیرگذاری دارد.

سجادی پور گفت:۱۷درصد محصول پسته کشور در استان یزد تولید می شود که بیشترین سطح زیرکشت پسته استان مربوط به شهرستان خاتم است.

شناسه : ۳۱۶۵۱۲۶۶