به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز بوشهر، خسرو عمرانی بیان کرد: کشت نشاء گوجه فرنگی از خرداد در ۱۱۴ هکتار از گلخانه‌های استان آغاز شده و چند روزی است که کشاورزان انتقال آن به مزارع را شروع کرده‌اند.

وی با بیان اینکه استان بوشهر به دلیل شرایط آب و هوایی، موقعیت مناسبی برای کشت نشاء در این فصل دارد تصریح کرد: ۱۸۸ گلخانه در این استان فعال است که نشاءهای تولیدی آنها علاوه بر تامین نیاز کشاورزان استان بوشهر به استانهای فارس، خوزستان، هرمزگان و کهکیلویه و بویر احمد صادر می‌شود.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر اضافه کرد: کاهش هزینه‌های تولید، بهره‌وری بهینه از منابع آب و خاک و زودرس شدن محصول از مزایای تولید نشاء در گلخانه‌ها است.

عمرانی گفت: در اواخر آذر که در بیشتر نقاط کشور هوا سرد است کشاورزان استان بوشهر برداشت گوجه فرنگی را از ۱۲ هزار و ۵۰۰ هکتار سطح زیر کشت آغاز می‌کنند.

وی با بیان اینکه رتبه اول تولید گوجه فرنگی خارج از فصل را در کشور داریم خاطرنشان کرد: گاهی اوقات کشت بدون برنامه‌، تناسب عرضه و تقاضا را از بین می برد که امیدواریم امسال بتوانیم سطح زیر کشت و تاریخ کشت را مدیریت کنیم.

شایسته زارع کارشناس مسئول گلخانه‌های استان هم گفت: پس از زمان انتقال نشاء به مزارع‌، سه ماه طول می‌کشد تا محصول برداشت شود.

سال گذشته در استان بوشهر ۵۶۰ هزار تن گوجه فرنگی برداشت شد.

کد خبر: ۱۸۱۱۳۷۹