سرپرست سازمان جهاد کشاورزی استان البرز در جمع اعضای اتحادیه گلخانه داران، بر پیگیری جدی و هدف گذاری برای احداث واحدهای جدید، رفع مشکلات و فعال سازی واحدهای غیر فعال و توسعه واحد های گلخانه ای موجود تأکید کرد.

به گزارش خبرنگار ایانا در استان البرز، جمعی از اعضای اتحادیه گلخانه داران  با سرپرست سازمان جهاد کشاورزی استان البرز دیدار و پیرامون برنامه ها، مسائل و مشکلات این قشر گفت و گو کردند.

عبدالرضا روشن نژاد، سرپرست سازمان جهاد کشاورزی استان البرز با بیان اینکه توسعه گلخانه‌ها از سیاست های وزارت جهاد کشاورزی، مورد تأکید استاندار محترم و جزء برنامه های محوری سازمان جهاد کشاورزی استان است؛ خواستار پیگیری جدی، هدف گذاری و برنامه ریزی عملیاتی کوتاه مدت برای احداث واحدهای جدید، رفع مشکلات و فعالسازی واحدهای غیر فعال، علاوه بر حفظ وضعیت فعلی و توسعه واحد های گلخانه ای موجود شد.

سرپرست سازمان جهاد کشاورزی استان البرز با اشاره به اهمیت توسعه کشت های گلخانه ای و مزایای آن برای صرفه جویی در مصرف منابع آبی، ارتقاء بهره وری منابع پایه، ثروت آفرینی و اشتغال زایی، بر استفاده از تمامی ظرفیت های موجود استان برای توسعه گلخانه ها با اولویت ایجاد شهرک های گلخانه ای و جذب سرمایه گذاران در این حوزه تأکید کرد.

نماینده اتحادیه گلخانه داران استان نیز در این نشست از اعلام آمادگی اتحادیه و تعاونی های گلخانه داران استان برای آموزش بهره‌ برداران و علاقه مندان به سرمایه گذاری، تجهیز، مشاوره، تأمین نشاء و اجرای کشاورزی قراردادی در حوزه توسعه گلخانه ها خبر داد.

در دیدار اعضای اتحادیه گلخانه داران با سرپرست سازمان جهاد کشاورزی استان، پیرامون مسائل و مشکلات پیش روی گلخانه داران از جمله مسائل مربوط به تسهیلات بانکی، تأمین منابع آبی برای احداث واحدهای جدید و حضور نماینده اتحادیه در ستاد توسعه گلخانه های استان و کارگروه امنیت غذایی با موضوع توسعه گلخانه ها بحث و تبادل نظر شد.