استاندار لرستان به توسعه گلخانه‌ها و کاشت گیاهان دارویی در لرستان اشاره کرد و گفت: تلاش می‌شود استان لرستان را به قطب دارویی کشور تبدیل کنیم.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از خرم‌آباد، سید موسی خادمی ظهر دیروز در سی‌وپنجمین همایش مدیران پزشکی قانونی سراسر کشور که با حضور رئیس سازمان پزشکی قانونی کشور در سالن همایش دادگستری لرستان برگزار شد اظهار داشت: استان لرستان ازنظر جمعیت و وسعت شانزدهمین استان کشور بوده، به‌طوری‌که مساحت این استان ۲۸ هزار کیلومترمربع برابر با ۱٫۷‌دهم درصد مساحت کشور است.

وی بابیان اینکه استان لرستان حدود یک‌میلیون و ۸۰۰ هزار نفر جمیعت دارد افزود: جمعیت این استان برابر با ۲٫۲‌دهم جمعیت کشور است و تراکم جمعیت آن بالاتر از میانگین کشوری است.

استاندار لرستان با تأکید بر اینکه استان لرستان با توجه به موقعیت تاریخی و قرارگیری جز استان‌های استراتژیک کشور است، عنوان کرد: لرستان درگذشته دارای موقعیتی راهبردی بوده و هم‌اکنون این موقعیت قابل احیا است و می‌توان ارتباطات جنوب به مرکز و شمال کشور از طریق لرستان را برقرار کرد.

وی با اشاره به اینکه استان لرستان از سرمایه انسانی خوبی بهره‌مند است بیان کرد: نیروی انسانی در لرستان از رشد عالی‌ برخوردار بوده و هم‌اکنون اغلب نیروی انسانی استان دارای مسئولیت‌های ویژه‌ای در کشور هستند.

خادمی استان لرستان را یکی از استان‌های برتر در حوزه گردشگری، پوشش جنگلی، منابع فراوان آبی و آب‌وهوا دانست و گفت: یکی از مزیت‌های نسبی لرستان گردشگری و توسعه گردشگری است؛ پنج هزار اثر تاریخی، طبیعی و فرهنگی در لرستان وجود دارد که بیش از دو هزار اثر در لرستان به ثبت ملی رسیده و آثار تاریخی در استان مانند قلعه فلک‌الأفلاک به‌طورقطع می‌تواند به یک نقطه مهمی در گردشگری تبدیل شود.

استاندار لرستان با اشاره به اینکه در نوروز امسال سه میلیون و ۸۰۰ هزار گردشگر از استان لرستان بازدید داشته‌اند افزود: ترکیب قلعه فلک‌الأفلاک با بام خرم‌آباد یک ظرفیت ویژه در گردشگری است.

وی با اشاره به ۱۴ میلیارد مترمکعب آب در استان عنوان کرد: از این رقم ۹ میلیارد مترمکعب در استان لرستان تولیدشده و میانگین بارندگی در استان بالای ۵۵۰ میلی‌متر است اما اقداماتی در بهره‌برداری از آب به‌خوبی انجام‌نشده است.

خادمی بابیان اینکه اراضی آبی در لرستان ۲۳ درصد و میانگین کل اراضی کشور ۴۶ درصد تصریح کرد: استان لرستان با تولید ۱۳۳هزار تن حبوبات و ۲۸ هزار تن ماهی قزل‌آلا رتبه‌های اول را در تولید حبوبات و ماهی قزل‌آلا در کشور دارد.

وی با اشاره به توسعه گلخانه‌ها و کاشت گیاهان دارویی در لرستان خاطرنشان کرد: به دنبال این هستیم که استان لرستان به یک‌قطب دارویی در کشور تبدیل شود و یکی از استعدادهای لرستان در حوزه معادن سنگ است.

استاندار لرستان گفت: استان لرستان نیازمند سرمایه‌گذاری است، یکی از سیاست‌های اصلی در لرستان جذب سرمایه‌گذار و حمایت از کارآفرینان است و هیچ رسالتی مهم‌تر از جذب سرمایه‌گذار در استان نداریم.

وی با اشاره به نرخ بالای بیکاری در استان لرستان افزود: پزشکی قانونی حکم مشاور قاضی و کارشناس را دارد و اگر قانون وجود نداشته باشد، نظم اجتماعی هم وجود نخواهد داشت.

کدخبر : ۱۱۰۸۰۰۲۰۷