ایسنا/قزوین طبق مصوبه اعضای شورای شهر قزوین عوارض از سازه‌های گلخانه‌ای اعم از پلاستیکی، طلقی و شیشه‌ای تا ۲۰ درصد سایر سازه‌های مسکونی محاسبه و دریافت خواهد شد.

فرج اله فصیحی رامندی، رئیس شورای اسلامی شهر قزوین در جلسه علنی شورا که شب گذشته ۲۱ دی‌ماه برگزار شد، تصریح کرد: با توجه به اینکه سازه‌های گلخانه‌ای باعث ایجاد ارزش‌افزوده در زمین می‌شود و بهره‌برداری تجاری قابل‌توجهی دارد، برای اخذ عوارض صدور پروانه ساختمانی آن باید تعرفه‌ای در نظر گرفته شود.

وی افزود: شهرداری قزوین باید از سازه‌های گلخانه‌ای اعم از پلاستیکی طلقی و شیشه‌ای تا ۲۰ درصد سایر سازه‌های مسکونی عوارض دریافت کند.

ولی چگینی، رئیس کمیسیون مالی شورای اسلامی شهر قزوین نیز در ادامه این جلسه تصریح کرد: در راستای رفع موانع تولید و مانع زدایی سازه‌های گلخانه باید از عوارض معاف شوند، در گلخانه‌ها بابت ابنیه که ساخته می‌شود می‌توان عوارض دریافت کرد اما برای سازه‌های گلخانه‌ای ازجمله سازه پلاستیکی نباید عوارض دریافت شود.

 وی افزود باید در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری پیرامون رفع موانع تولید و مانع این موضوع را مدنظر قرار داده و برای سازه‌های گلخانه‌های عوارض صدور پروانه ساختمانی دریافت نشود.

مهری سادات تقوی، دیگر عضو شورای شهر قزوین نیز خاطرنشان کرد: باید درصدی عوارض برای این موضوع قائل شویم چراکه در اکثر موارد دیده‌شده که این سازه‌ها تبدیل به رستوران و یا کاربری‌های دیگری می‌شوند بنابراین نباید رایگان باشد.

در پایان با اکثریت آرا مصوب شد عوارض از سازه‌های گلخانه‌ای اعم از پلاستیکی، طلقی و شیشه‌ای تا ۲۰ درصد سایر سازه‌های مسکونی محاسبه و دریافت شود.

کد خبر: ۱۴۰۰۱۰۲۲۱۶۳۸۰