مدیر جهاد کشاورزی دهاقان گفت: گلخانه های شهرستان دهاقان با ۱۲۵/۸ هکتار گلخانه سبزی و صیفی و ۱۹/۲ هکتار گل شاخه بریده جز یکی از پیشتازان صنعت گلخانه در سطح استان و کشور است.

به گزارش صاحب نیوز؛ امیر صفرپور در گفتگو با خبرنگار ما با اشاره به مشکلات پیش روی بخش کشاورزی از جمله خشکسالی و کمبود منابع آبی در دنیا و همچنین سیاست های  کلی وزارت جهاد کشاورزی با عنوان تغیر الگوهای کشت، توسعه و جایگزین نمودن کشت های اصولی با نیاز آبی کم گفت: شهرستان دهاقان با ۱۲۵/۸هکتار گلخانه سبزی و صیفی و ۱۹/۲هکتارگل شاخه بریده جز یکی از پیشتازان صنعت گلخانه در سطح استان و کشور است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دهاقان افزود: با توجه به اینکه دهاقان یکی از ممتازان در صنعت گلخانه‌ای است، گروهی از کارشناسان و بهره برداران استان خوزستان با هدف ترویج و توسعه کشت گلخانه‌ای از گلخانه تولید گل شاخه بریده در دهاقان بازدید کردند تا با روند  اجرای طرح گلخانه‌های گل شاخه بریده از جمله  زیرساخت‌ها، سازه‌ها، تأسیسات، کشت، تغذیه و همچنین بازاریابی آشنا شوند.

وی خاطرنشان کرد: گلخانه ایران فدک دهاقان گلخانه‌ای با سطح زیر کشت ۱/۵هکتار و در سطح شهرستان تنها گلخانه دارنده آزمایشگاه کشت بافت است که از سال ۱۳۸۷ شروع به فعالیت کرده است.

صفرپور تصریح کرد: با توجه به اهمیت این نوع کشت در سطح شهرستان دهاقان در این سال دو پروژه عظیم و مدرن گلخانه‌ای تولید گل شاخه بریده با شاخصه تولید انرژی( CHP ) شرکت سایوان انرژی و تولید سبزی و صیفی ارگانیک شرکت دانش نهاد آسیا در سطح ۴/۹ هکتار  با حضور وزیر جهاد کشاورزی به بهره برداری رسید.

گفتنی است شهرستان دهاقان در فاصله ۹۶ کیلومتری جنوب غربی شهر اصفهان در مرکز فلات ایران و در دامنه شرقی کوه‌های زاگرس واقع شده‌ و تاکنون توانسته با تولید گل رز شاخه بریده، سبزی و صیفی ارگانیک، تولید نشاء گلخانه‌ای و صادر به کشور عراق، کشت گلخانه‌ای فیسالیس جدیدترین میوه لوکس در کشور و بهره برداری از اولین مجتمع کشت گلخانه‌های هوشمند جزء برترین‌ها در کشور باشد.