به گزارش خبرگزاری فارس از بردسکن، حسین محمدی مدیر جهاد کشاورزی بردسکن، شامگاه گذشته در آستانه هفته جهاد کشاورزی در بازدید فرماندار و تنی چند از مسئولان این شهرستان از  اجرای این پروژه  گلخانه‌ای هیدروپونیک بردسکن اظهار کرد: این پروژه در زمینی به مساحت ۳ هزار و ۵۰۰ متر مربع اجرا شده که برای راه‌اندازی این مجتمع ۹ میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است.

وی با اعلام اینکه ۸۰ درصد هزینه‌ها از سرمایه متقاضی تامین شده است، افزود: در این گلخانه ۱۳ هزار بوته گوجه‌فرنگی و بادمجان به روش هیدروپونیک(کشت بدون خاک) اجرا شده است که هر هفته به طور متوسط ۵۰۰ کیلوگرم بادمجان و ۱۵۰۰ کیلوگرم نیز گوجه‌فرنگی برداشت می‌شود.

قاسم‌اقبالی، مدیر اجرایی این مجموعه تولیدی نیز با بیان اینکه این طرح در راستای طرح‌های اقتصاد مقاومتی است، افزود: در تمام فصول سال محصول گوجه فرنگی و بادمجان در این مجتمع برداشت می‌شود و در صورت حمایت مسئولان می‌توانیم در سال آینده این گلخانه را نیز توسعه دهیم و اشتغال بیشتری را برای افراد جویای کار فراهم کنیم.

وی اظهار داشت: محصول تولیدی این گلخانه در سطح بازار بردسکن و مشهد به فروش می‌رسد و صرفه اقتصادی نیز تاکنون داشته است.

اقبالی یکی از مشکلات این گلخانه در امر تولید را نبود گاز بیان کرد و گفت: درحال حاضر برای شرایط آب و هوایی گلخانه از سوخت گازوئیل استفاده می‌کنیم که با سختی باید سوخت مورد نیاز را تامین کنیم.

 وی از فرماندار و مسئولان شرکت گاز خواست نسبت به گازرسانی به این مساعدت نمایند.

در این بازدید برات علی‌نیا فرماندار بردسکن ضمن تشکر از فعالیت‌های انجام گرفته دراین مجتمع گلخانه‌ای گفت: با توجه به وضعیت خشکسالی و افت شدید منابع آبی در شهرستان و کاهش نزولات جوی تنها راه توسعه و جلوگیری از مهاجرت روستائیان اجرای طرح‌های کشاورزی و دامداری است.

وی اظهار داشت: شهرستان بردسکن دارای اقلیم خشک است و کاهش نزولات آسمانی در چند دهه اخیر سبب کاهش تولید و پایین بودن کیفیت محصولات کشاورزی را در پی داشته است.

علی‌نیا گرایش به سمت پرورش گیاهان و تولید محصولات گلخانه‌ای را امری اجتناب ناپذیر اعلام کرد و گفت: به‌زودی تسهیلات بسیار خوبی با نرخ بسیار پایین از محل صندوق توسعه ملی ابلاغ می‌شود که سهم بخش کشاورزی بیشتر از سایر بخش‌ها است.

کدخبر: ۱۳۹۶۱۰۱۱۰۰۰۰۰۷