زنجان – ایرنا – مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان گفت: شرایط صدور برای تاسیس گلخانه در این استان به نفع متقاضیان تعدیل شده است.

بهنام اوجاقلو روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: استان زنجان ۱۱۰ واحد گلخانه در سطح ۳۲ هکتار دارد که ابعاد این واحدهای گلخانه ای از ۲ هزار و ۷۰۰ تا سه هزار و ۴۰۰ متر مربع است.
این مسئول اظهار کرد: در گذشته برای واحدهای گلخانه‌ای کمتر از ابعاد مشخص مجوزی صادر نمی شد در زمان حاضر برای هر سطحی از گلخانه ها مجوز داده می شود.
اوجاقلو خاطرنشان کرد: علاوه بر این مورد بیان شده، در گذشته گلخانه باید خارج از حریم منطقه مسکونی بود که در حال حاضر این مورد نیز حذف شده و برای تاسیس گلخانه در داخل محدود مسکونی و خارج از آن نیز مجوز صادر می شود و هیج محدودیتی در صدور مجوز وجود ندارد.
وی به محصولات تولیدی در گلخانه های استان زنجان اشاره کرد و افزود: این محصولات خیار، سبزیجات، توت فرنگی، کلم بروکلی، کاهو، گوجه فرنگی، فلفل، توت فرنگی و نشاء است.
مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان اضافه کرد: سالانه در هفت هکتار از گلخانه های استان زنجان ۷۱۳ تن سبزی، فلفل، خیار و گوجه فرنگی، در ۱۴ هکتار یکهزار و ۱۶۰ تن توت فرنگی، در ۱٫۷ دهم هکتار ۵۰ تن کاهو، کلم بروکی، سبزی های خوردنی و بادمجان برداشت می شود.
اوجاقلو اظهار کرد: علاوه بر این محصولات سالانه ۱۰۷ میلیون و ۵۰۰ هزار اصله نشاء گوجه فرنگی، پیاز و دیگر محصولات تولید و وارد بازار می‌شود.
به گزارش ایرنا، سالانه حدود سه میلیون تن انواع محصول کشاورزی در بخش های زراعی، باغی، دامی و شیلات استان زنجان تولید می‌شود.

کد خبر: