تهران- ایرنا- رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران گفت: شهرداری‌های استان تهران حق دریافت عوارض از احداث گلخانه‌ها را ندارند.

به گزارش خبرنگار ایرنا؛ علی اشرف منصوری روز یکشنبه در جلسه ستاد گلخانه‌ای سازمان جهاد کشاورزی استان تهران با بیان اینکه برخی از شهرداری‌های استان با تعیین عوارض نامتعارف مانع از احداث مراکز تولیدی می‌شوند اظهار کرد: طبق مصوبه شورای برنامه ریزی و توسعه استان که به تازگی تصویب شده است شهرداری‌ها حق دریافت عوارض از احداث سازه‌های گلخانه‌ای را ندارند.
وی همچنین به احداث گلخانه‌های کوچک مقیاس اشاره کرد و افزود: توسعه این گلخانه‌ها می‌تواند نقش بسزایی در افزایش درآمد خانوارهای روستایی و توسعه تولید و اشتغال آنان داشته باشد.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران روند جدب منابع و توسعه واحدهای گلخانه‌ای در هفته‌های اخیر را رضایت بخش ندانست و از همه عوامل و دست اندارکاران سازمان جهاد کشاورزی از جمله معاونت تولیدات گیاهی، مدیریت باغبانی، بانک کشاورزی و سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی خواست هرچه سریعتر موانع پبش رو را برداشته و روند توسعه گلخانه‌ها را در سطح استان تهران شتاب ببخشند.
به گفته وی استان تهران در مقایسه با استان‌های سراسر کشور در شاخص توسعه گلخانه‌های جدید و نوسازی آنان در رتبه نخست قرار دارد.
در این جلسه همچنین مدیران جهاد کشاورزی شهرستانهای استان تهران گزارشی از آخرین اقدامات خود در حوزه احداث گلخانه ارائه کردند.

کدخبر : ۱۰۰۵۴۶۹۸۶