به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، عدیل سروری امروز در بررسی مشکلات طرح‌های شهرستان خلخال د رحوزه جهاد کشاورزی گفت: شهرک گلخانه‌ای در شهرستان خلخال ایجاد می‌شود.

وی با اشاره به استعداد آبی و خاکی شهرستان خلخال در زمینه پرورش گل و گیاه و رغبت سرمایه‌گذاران برای ورود به این حوزه گفت: در حال حاضر صادرات گل رز هلندی توسط سرمایه‌گذار بخش خصوصی در خلخال در حال انجام بوده و گلخانه‌های مکانیزه با حمایت جهاد کشاورزی در این شهرستان در حال احداث است.

مدیرکل جهاد کشاورزی استان اردبیل تصریح کرد: سرمایه گذار بخش خصوصی باید سرعت لازم برای اتمام طرح و بهره برداری را به مرحله انجام برساند.

سروری در بازدید از یک واحد پرورش گل محمدی که توسط یک خانواده سرمایه‌گذار دو نفره از شهر تهران درروستای مجره خلخال نیز گفت: در بخش حمایت از بخش پرورش گل و گیاه و گلخانه‌ها مدیریت جهاد کشاورزی استان با حمایت‌های زیر در خدمت کشاورزان و علاقه‌مندان به سرمایه‌گذاری در نقاط مختلف استان اردبیل است.

وی عنوان کرد: واگذاری زمین، تسهیلات ارزان قیمت، عرضه نهال یارانه‌ای به سرمایه گذاران دراین بخش و کمک به طرح‌های آبیاری قطره‌ای از عمده حمایت‌های جهاد کشاورزی استان اردبیل است.

مدیرکل جهاد کشاورزی استان اردبیل استعداد خاکی خلخال را برای پرورش گل و گیاه مطلوب عنوان کرد و گفت: اراضی شیب دار و کم شیب نباید بدون استفاده باقی بمانند و به لحاظ مصرف کم آب حتی در اراضی دیم شیب‌دار نیز کاشت گل محمدی امکان‌پذیر خواهد بود.