اردبیل _ ایرنا _ مدیر جهاد کشاورزی خلخال از آغاز عملیات اجرایی احداث شهرک گلخانه‌ای در حوالی روستای طولش این شهرستان خبر داد.

به گزارش ایرنا، بهبود علیزاده روز سه‌شنبه در بازدید از محل احداث این شهرک افزود: امسال برای اجرای زیرساخت‌های این شهرک در وسعت ۲۳ هکتار ۱۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال از محل اعتبارات در اختیار نماینده مردم شهرستان‌های خلخال و کوثر در مجلس تخصیص یافته است.

وی اظهار داشت: احداث این شهرک با توجه به ملی بودن ردیف اعتباری اعتبار تخصیص یافته ، تخصیص ۱۰۰ درصدی آن و همچنین حل مشکل تخصیص آب مورد نیاز از سوی شرکت آب منطقه‌ای استان اردبیل در دستور کار مدیریت جهاد کشاورزی خلخال، سازمان جهاد کشاورزی استان و وزارت جهاد کشاورزی قرار گرفته است.

علیزاده گفت: در هفته جاری با حضور عبدالله عموقین مدیر شهرک‌های کشاورزی استان اردبیل از محل اجرای این پروژه بازدید و اقدام لازم برای تغییر و تحویل مالکیت زمین از منابع طبیعی به نام شهرک کشاورزی و گلخانه‌ای خلخال صورت گرفت.

وی افزود: با آماده شدن سند مالکیت شهرک گلخانه‌ای ۴۰ میلیارد ریال اعتبار جداگانه از اعتبار اولیه اختصاص داده شده برای اجرای این شهرک تخصیص خواهد یافت.

مدیر جهاد کشاورزی خلخال همچنین گفت: برای تسریع در عملیات اجرایی این شهرک لازم است یک مشاور جهت مطالعات تکمیلی و طراحی جامع در منطقه حضور یابد و انتشار آگهی بکارگیری مشاور نیز توسط وزارت جهاد کشاورزی انجام شده است.

شهرک گلخانه‌ای خلخال در زمینی به مساحت حدود ۲۳ هکتار در منطقه‌ای  بین روستاهای خوجین و طولش احداث می‌شود و با توجه به ظرفیت مناسب آن برای تولید محصولات گلخانه‌ای و ایجاد فرصت‌های شغلی جدید سهم مهمی در رونق تولیدات کشاورزی و اشتغال‌زایی خواهد داشت.

کد خبرنگار: ۱۴۱۶