ثریا کرمی‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در دهاقان با اشاره به وجود گخانه‎‌هایی متعدد در شهرستان دهاقان اظهار کرد: گلخانه‌های شهرستان دهاقان بیشتر به کشت و تولید صیفی‌جات و گل شاخه بریده مشغول هستند.

وی از تغییر کشت محصولات گلخانه‌ای خبر داد و افزود: برخی از گلخانه‌داران اقدام به تغییر کشت گلخانه‌ای روی آورده‌اند و انواع جدیدی از گل‌ها از جمله گل میخک، لیلیوم، لیسیانتوس و فرزیا را کشت نموده‌اند.

مسؤول گلخانه‌ای اداره جهاد کشاورزی شهرستان دهاقان گفت: حدود ۲۰ درصد نسبت به سال گذشته افزایش تغییر کشت در گلخانه‌ها داشته‌ایم که کشت جدید رویه و شرایط جدید ایجاد می‌کند وگاهی مناسب‌تر محسوب می‌شود.

وی از صادرات محصولات گلخانه‌ای دهاقان خبر داد و صیفی اذعان داشت: کشت فلفل، گوجه فرنگی و سبزی توسط شرکت تعاونی گلشن و امین کشت پردیس و واسطه‌هایی به کشورهای همجوار صادر می‌شود.  کرمی‌زاده از کشت گیاه موسیر برای نخستین بار در دهاقان خبر داد و عنوان کرد: کشت گاه موسیر به سبب اینکه به آب کمی نیاز دارد و در برابر کم‌آبی مقاوم بوده برایی نخستین بار در دهاقان کشت شد که در خردادماه برداشت می‌شود.

کرمی‌زاده خاطرنشان کرد: کشت و توسعه گیاهان دارویی از جمله موسیر، زعفران، سیاه‌دانه وزیره به سبب معضل خشکسالی به‌صرفه بوده و در حال حاضر در شهرستان دهاقان از ان‌ها استقبال شده است.

مسئول گلخانه‌ای اداره جهاد کشاورزی شهرستان دهاقان بیان داشت: کشاورزان و گلخانه‌داران باید برای بالا برد کمیت و کتفیت محصولات خود و استفاده کمتر از آب به استفاده از آبیاری تحت فشار و تیپی روی آروند تا معضل کم‌آبی مدیریت شود.

کدخبر: ۱۳۹۶۰۹۰۲۰۰۱۰۸۴