به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، علی‌اکبر متقی‌فرد در پنجمین جلسه کارگروه توسعه صادرات غیرنفتی استان قزوین که عصر امروز در سالن جلسات دفتر استاندار قزوین برگزار شد، اظهار داشت: با تلاش‌های صورت گرفته در تیر ماه سال جاری با توجه به ظرفیت‌سازی‌های انجام شده به جهت سفارش تولید در حوزه گلخانه‌ای و انجام هماهنگی‌های مورد نیاز با معاونت برنامه‌ریزی و امور اقتصادی استانداری قزوین و سازمانی همیاری شهرداری‌های استان توانسته‌ایم سفارش ۱۰ تن محصول گوجه‌فرنگی و فلفل دلمه برای ۲۰ واحد فعال گلخانه‌ای داشته باشیم که پیش‌بینی می‌شود ارزش دلاری این موضوع طی ۶ ماه به رقم پنج میلیون دلار برسد.

وی افزود: در حال حاضر دو هزار تن موجودی بهاره استان قزوین به منظور صادرات به کشور‌های خارجی است که با تعاملات و تلاش‌های صورت گرفته به زودی این موجودی به ارزش سه میلیون دلار به کشورهای خارجی صادر می‌شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین بیان کرد: با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته و با توجه به ظرفیت بالای استان در تولید محصولاتی چون فندق و بادام، آماده یک جهش عظیم در صادرات این محصولات در سال جاری هستیم.

متقی‌فرد ادامه داد: پس از هماهنگی‌های صورت گرفته با مناطق مختلف مقرر شد که طی سال جاری استان قزوین در زمینه صادرات گیاهان دارویی هم ورود پیدا کند که هم‌اکنون در تلاش برای صادرات گل‌گاوزبان از استان هستیم.

کدخبر: ۱۳۹۶۰۴۲۷۰۰۲۲۹۰