دهاقان – رییس اداره جهاد کشاورزی شهرستان دهاقان گفت: صنعت گلخانه می تواند با تشکیل شرکت های تعاونی زنجیره تولید، بسته بندی و توزیع را به بهترین شکل ممکن طی کند و سبب کاهش دست واسطه گران و افزایش سود تولیدکنندگان در این صنعت شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان دهاقان، امیر صفرپور با بیان این مطلب، اظهار داشت: باتوجه به اینکه سطح گلخانه های این شهرستان بالاست ایجاد چنین شرکت تعاونی هایی ضروری است.

وی افزود: همچنین با استفاده از تجربیات و اطلاعات علمی اعضا می توان به افزایش کیفیت محصولات و جذب حداکثری بازار مصرف دست یافت و سهم بیشتری از بازار مراکز استان را تصاحب کرد.

رییس اداره جهاد کشاورزی شهرستان دهاقان با بیان اینکه اجرای طرح های گلخانه ای سبب ایجاد اشتغال پایدار و استفاده از منابع موجود در راستای افزایش راندمان تولید ، بهره وری می شود، اذعان داشت: متقاضیان واجد شرایط از هم اکنون می توانند از تسهیلات(سرمایه ثابت و در گردش) در جهت توسعه و ایجاد طرح های کشاورزی با عنوان طرح تکاپو، توسعه و ایجاد اشتغال پایدار در مناطق روستایی و عشایری، تسهیل و رفع موانع تولید (سامانه بهین یاب)، خط اعتباری مکانیزاسیون، زراعت و …. برخوردار شوند.

صفر پور افزود: پیشرفت و توسعه در صنعت گلخانه با عضویت واحدهای تولیدی در شرکت های تعاونی می تواند دوره زمانی کوتاهتری را طی کند و همچنین این شرکت ها می توانند در تامین نهاده ها و بازاریابی محصولات تولید شده نقش به سزایی ایفا نماید.

کد خبر: ۳۳۱۷۳۸