مجری مسؤول طرح‌های گلخانه‌ای جهاد کشاورزی مازندران گفت: مازندران هیچ سهمی از تسهیلات صندوق توسعه ملی در بخش تولید گل و گیاه فضای باز ندارد و لازم است بازنگری و اصلاح فرآیند سرمایه گذاری انجام شود.

به گزارش مازند اصناف شبنم غفاری در گفت‌و‌گو با خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، سطح گلخانه شیشه‌ای را در استان  هشت هکتار معادل سه درصد، گلخانه فلزی با پوشش پلاستیک درجه یک را ۸۰  هکتار معادل ۲۶ درصد، گلخانه فلزی با پوشش پلاستیک درجه۲ را ۲۱۳ هکتار معادل ۷۰ درصد و گلخانه چوبی  را  یک هکتار معادل ۰٫۳ درصد اعلام کرد.

وی با بیان اینکه صنعت گل و گیاه دارای پتانسیل بزرگی برای کارآفرینی، افزایش درآمدهای غیرنفتی و توسعه کشور است، گفت: مازندران به دلیل قرار گرفتن در حاشیه دریای خزر از شرایط مناسب اقلیمی برخوردار است و جایگاه ممتازی در تولید انواع محصولات باغی دارد.

مجری مسؤول طرح‌های گلخانه‌ای جهاد کشاورزی مازندران ادامه داد: تولید گل و گیاهان زینتی بویژه درخت و درختچه‌های زینتی در فضای باز در نوار ساحلی غربی استان یک گلخانه بزرگ به شمار می‌آید که تولید آن از نظر فنی و اقتصادی در مقایسه با سایر نقاط کشور بالاتر است.

این مسؤول اضافه کرد: مازندران از یک‌هزار و ۳۲ هکتار تولید گل و گیاه در مازندران، سالانه ۲۸۱ میلیون اصله، شاخه، گلدان در سطح ۷۳۱ هکتار معادل ۲۰ درصد از کل تولید گل و گیاه فضای باز کشور را به خود اختصاص داده است.

غفاری خاطرنشان کرد: مازندران هیچ سهمی از تسهیلات صندوق توسعه ملی در بخش تولید گل و گیاه فضای باز ندارد و لازم است بازنگری و اصلاح فرآیند سرمایه گذاری انجام شود.

وی اظهار کرد: برای افزایش تولید گل و گیاه لازم است توجه به سمت و سوی صادرات گل، افزایش دانش فنی نوین گل و گیاه، بهره‌گیری از تعاون به معنای جلوگیری از تک محوری و پراکنده‌کاری و توسعه بازار گل و گیاه و اجرایی کردن شعار اول فروش بعد تولید بیشتر باشد.

مجری مسؤول طرح‌های گلخانه‌ای جهاد کشاورزی مازندران گفت: یکی از مهم‌ترین خواسته‌های تولیدکنندگان گل و گیاه استان، توسعه و تجهیز در تولیدات فضای باز است که می‌تواند با توجه به مشخصات اقلیمی به‌ویژه در غرب استان سهم بسزایی در صادرات داشته باشد.نه‌ای جهاد کشاورزی مازندران گفت: مازندران هیچ سهمی از تسهیلات صندوق توسعه ملی در بخش تولید گل و گیاه فضای باز ندارد و لازم است بازنگری و اصلاح فرآیند سرمایه گذاری انجام شود.

کد خبر : ۳۳۶۵۰