همدان – ایرنا – همزمان با هفته دولت عملیات اجرایی نخستین گلخانه کشت انگور کشور روز دوشنبه در بخش گل تپه کبودراهنگ آغاز شد.

فرماندار کبودراهنگ در این‌باره به خبرنگار ایرنا با بیان اینکه این گلخانه در زمینی به مساحت پنج هکتار و در چند مرحله احداث می‌شود، اضافه کرد: سطح زیر کشت انگور در این گلخانه ۴۹ هزار و ۲۰۰ متر مربع است که در مرحله نخست ۱۶ هزار و مرحله دوم ۱۵ هکتار زیر کشت می‌رود و مابقی زمین‌های گلخانه در مراحل بعدی زیر کشت می‌روند.
به گزارش ایرنا احسان قنبری اظهار کرد: میزان کشت این گلخانه در مرحله نخست سالانه به ۱۱۰ تن در هر یک هکتار برسد.
قنبری بیان کرد: هزینه ساخت مرحله نخست این گلخانه ۱۷ میلیارد و ۲۵۰ میلیون ریال برآورد شده و پیش بینی می‌شود نخستین محصول انگور سه سال بعد برداشت شود.
۷۵۴ طرح عمرانی با هفت هزار میلیارد ریال اعتبار همزمان با هفته دولت در نقاط مختلف این استان در حال بهره برداری است همچنین عملیات اجرایی ۱۰۵ طرح با اعتبار ۲ هزار میلیارد ریال در استان همدان آغاز شد.
سهم شهرستان کبودراهنگ از طرح‌های هفته دولت امسال بهره برداری ۱۶۶ طرح با اعتباری بالغ بر ۳۹۷ میلیارد و ۸۳۸ میلیون ریال و آغاز عملیات اجرایی ۱۴ طرح با اعتبار ۴۱۰ میلیارد ریال است.
شهرستان کبودراهنگ با بیش از ۱۵۵هزار نفر جمعیت و سه بخش مرکزی، شیرین سو و گل تپه در منطقه شمال غربی استان همدان قرار دارد.
کد خبر: