زنجان – ایرنا – مدیر کل جذب سرمایه گذاری و مشارکت‌های مردمی استانداری زنجان گفت: رایزنی‌ها برای ساخت گلخانه هیدروپونیک مدرن با سرمایه گذاری یک شرکت فرانسوی انجام شده است.

به گزارش ایرنا و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری زنجان، مسعود اطاعتی روز سه شنبه در دیدار با سفیر آفریقای جنوبی در کشورمان افزود: این گلخانه در مرحله نخست با مساحت ۳۰ هکتار و با تجهیزات و فناوری مدرن احداث خواهد شد.
وی با بیان اینکه آمادگی و حمایت لازم برای جذب سرمایه‌گذاری در حوزه گلخانه‌ای بخش کشاورزی در استان زنجان وجود دارد، اظهار کرد: این استان دارای ظرفیت‌های قابل توجهی در بخش کشاورزی است و توسعه بخش گلخانه‌ای در این میان مورد تاکید قرار دارد.
اطاعتی به ظرفیت‌های اقتصادی استان زنجان اشاره کرد و افزود: استان زنجان قابلیت‌های بالایی نیز در صنایع معدنی دارد، به گونه ای که ۸۵ درصد تنوع مواد معدنی کشور در استان زنجان قرار دارد و استان زنجان از زمینه مناسبی برای توسعه سرمایه گذاری در این بخش برخوردار است.
مدیرکل جذب سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی استانداری زنجان با بیان اینکه این استان آمادگی کامل برای همکاری و توسعه روابط اقتصادی با آفریقای جنوبی را دارد، یادآور شد: آماده همکاری در بخش‌های آی تی، الکترونیک، صنایع نساجی، بسته بندی و فرآوری محصولات کشاورزی هستیم.
وی تعریف یک چارچوب و نظام مشخص همکاری بین دو طرف را مورد تاکید قرار داد و گفت: پیشنهاد می شود زنجان به عنوان استان معین برای توسعه همکاری‌ها انتخاب شود و در زمینه آی‌تی و آی سی تی، این استان برنامه های توسعه ای دارد که بخشی از فرایند همکاری‌ها می‌تواند در این بخش انجام شود.
پیش از این استان زنجان با کشورهایی همچون ترکیه، روسیه، دانمارک، فنلاند، چین، اوگاندا و بلاروس روابط تجاری برقرار کرده و میزان سفرای آنها بوده است.
سفیر آفریقای جنوبی برای نخستین بار در استان زنجان حضور یافته است و چهارشنبه ۲۲ شهریور پس از بازدید از توانمندی‌های صنعتی این استان در جمع تجار زنجانی حاضر می‌شود.
تاکنون کشورهای ترکیه، آلمان، چین و بلژیک اقدام به سرمایه‌گذاری در زنجان کرده‌اند.