معاون امور باغبانی وزارت جهاد کشاورزی با اشاره به اینکه روسیه یکی از مهم ترین کشورها در صادرات محصولات کشاورزی است، افزود: در مذاکراتی که با روسیه داشتیم اسناد و مدارک و مستنداتی را ارائه کردیم که ثابت می کند محصول فلفل دلمه‌ای ایران نه تنها سالم است بلکه به لحاظ کیفیت از تمامی کشورهای تولید کننده این محصول در دنیا از امتیاز بالاتری برخوردار است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی هرمز؛ شهرستان رودان در استان هرمزگان با دارا بودن آب و هوای بکر برای کشاورزی به بهشت جنوب شهرت دارد؛ به طوری که از محصولات صیفی گرفته تا مرکبات همه و همه در این شهرستان به صورت مرغوب ترین محصولات کشت می شود.

همان گونه که لیموی رودان شهرت جهانی داشته و پای ثابت محصولات صادراتی کشورمان است در سال های اخیر محصولات صیفی این شهرستان مانند فلفل دلمه ای، گوجه، پیاز، بادمجان، خیار سبز و… نیز به میدان صادرات راه یافته اند.

کشورهای حاشیه خلیج فارس و اروپایی؛ مشتری های پر و پاقرص فلفل های رنگی رودان هستند.

فلفل دلمه ای رنگی یکی از این محصولات به شما رمی رود که علاوه بر اینکه طرفداران زیادی در سراسر کشور دارد؛ کشورهای حاشیه خلیج فارس و اروپایی نیز مشتری های پر و پاقرص فلفل های رنگی رودان هستند.

دارا بودن مشتری ثابت و مرغوبیت کیفیت فلفل های دلمه ای رنگی در رودان موجب شده از ۱۷۰ هکتار سطح سبز گلخانه ای بیش از ۹۵ درصد آن به کشت محصول فلفل رنگی گلخانه ای اختصاص یابد.

در سال جاری چالش هایی بازگشت فلفل دلمه ای رنگی از روسیه به کشور خبرساز شد و دل نگرانی هایی برای کشاورزان و سرمایه گذاران به وجود آورد که در این زمینه روسیه فلفل دلمه ای از ایران را با ادعای نداشتن گواهینامه باقیمانده سموم کشاورزی، مرجوع کرده است.

علی ای حال هر چند که روسیه برای محصولات غذایی که به کشورش وارد می شود حساسیت های فراوانی به خرج می دهد و ثابت شد که محصولات فلفل دلمه ای صادراتی ایران هیچ گونه مشکلی نداشته؛  اما می طلبد که برای کشاورزان و سرمایه گذاران آموزش های صحیح در نحوه میزان استفاده از سموم و …. برگزار شود.

فلفل دلمه‌ای ایران مرغوب ترین فلفل از لحاظ کیفیت است

مهدی برومند معاون امور باغبانی وزارت جهاد کشاورزی روز گذشته در بازدید از  گلخانه های شهرستان رودان با اشاره به اینکه روسیه یکی از مهم ترین کشورها در صادرات محصولات کشاورزی است، افزود: در مذاکراتی که با روسیه داشتیم اسناد و مدارک و مستنداتی را ارائه کردیم که ثابت می کند محصول فلفل دلمه ای ایران نه تنها سالم است بلکه به لحاظ کیفیت از تمامی کشورهای تولید کننده این محصول در دنیا از امتیاز بالاتری برخوردار است.

برومند گفت: ثابت کردیم که این سموم در اتحادیه اروپا استفاده میشود و مورد تایید این اتحادیه است و دوره کارنس در واحدهای کنترل کیفی ما حتما رعایت و نظارت می شود و مشکلی ندارد.

 

دولت باید هرچه زودتر مشکل گلخانه داران را رفع کند
نماینده مردم شرق هرمزگان در مجلس شورای اسلامی نیز در این بازدید گفت: دولت باید هرچه زودتر مشکل گلخانه داران شرق استان را را رفع کند.

حسین رییسی با اشاره به برگشت محصولات صادراتی از روسیه به کشور گفت: کشور روسیه مدعی است که سمومی که در کشور ما استفاده شده است در کشور روسیه ثبت نشده است.

وی افزود: پس از بررسی‌ها و اعزام متخصصان به روسیه کیفیت محصولات گلخانه‌ای صادراتی آزمایش و مشخص شد که محصولات از سمموم ممنوعه استفاده نشده است.

رییسی گفت: انتظار این است که وزارت جهاد و دولت و وزارت امور خارجه به گونه‌ای عمل کنند که کشاورزان ما با این مشکلات مواجه نشوند.

نماینده مردم شرق هرمزگان در مجلس شورای اسلامی گفت: کشاورزان ما دسترسی مناسبی به بازار‌های هدف ندارند و دولت باید شرایطی را فراهم کند تا کشاورزان بتوانند محصولات خودشان را به بازار منطقه عرضه کنند.

کد خبر : ۵۹۵۱۸۳