مدیرجهاد کشاورزی شهرستان خوسف بابیان اینکه در حال حاضر۲۷ مجتمع گلخانه ای در این شهر فعال است گفت: نبود بازار فروش محصولات تولیدی فروش محصولات تولیدی گلخانه داران را با مشکل روبرو ساخته است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، سیدحسن رضوی عصر دیروز در بازدید از مجتمع‌های گلخانه‌ای این شهر اظهار داشت: هم اکنون ۳۰ واحد مجتمع گلخانه‌ای در محمدیه ساخته شده است.

وی بیان کرد: از این تعداد مجتمع ۲۷ واحد آن فعال و ۲۰ واحد دیگر نیز در حال تکمیل و احداث است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان خوسف نبود بازار فروش را از مشکل پیش روی گلخانه داران بر شمرد وگفت: در حال پیگیری برای رفع مشکل پیش روی گلخانه داران هستیم.

رضوی خیار،گوجه فرنگی، گل شاخه بریده و قارچ خوراکی را ازعمده محصول کشت شده درگلخانه های این شهرعنوان کرد.

وی بابیان اینکه این شهرستان جایگاه دوم تولید محصولات گلخانه ای و سطح زیرکشت آن را دارد بیان کرد: مجتمع گلخانه ای محمدیه ظرفیت ایجاد ۵۵ واحد گلخانه ای را دارد.

مدیر جهادکشاورزی شهرستان خوسف از ایجاد اتحادیه برای عرضه مستقیم محصولات گلخانه ای این شهر خبرداد و افزود: امیدواریم با این اقدام بتوانیم عرضه مستقیم محصولات گلخانه ای را در میادین عرضه میوه و تره بار توسعه دهیم.

وی بااشاره به اینکه این شهرستان در اجرای سیستم های نوین آبیاری رتبه نخست استان را  دارد ادامه داد: اجرای سیستم های نوین آبیاری  درهزار و ۲۵۰ هکتار از تعهدات امسال این مدیریت است.

رضوی با بیان اینکه منابع آب کشاورزی شهرستان ۲۴۶ حلقه چاه و حدود ۳۰۰ رشته قنات تامین می شود افزود: عمده منابع استحصال آب کشاورزی شهرستان خوسف چاه های کشاورزی است.