به گزارش خبرنگار مهر، عزیزاله شهیدی‌فر رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران در آیین افتتاح نمایشگاه ملی گل و گیاه در آمل اظهار داشت: هزار هکتار سطح پوشش گل و گیاه در استان مازندران داریم که از این مهم ۷۰۰هکتار به صورت گلخانه ای، ۳۰۰ هکتار به صورت آزاد و۳۰۰ هکتار گیاهان دارویی است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان مازندران با بیان اینکه در سال گذشته بیش از سزح مورد نیاز اففزایش گل و گیاه داشتیم، ادامه داد: در ۵ سال آینده این افزایش را به ۱۰۰ درصد خواهیم رساند.

شهیدی فر بااشاره به اینکه بحث اقتصاد و فرهنگ مصرف بسیار مهم است، ادامه داد: برای این مهم در داخل کشورمان کارهای زیادی می توان انجام داد و برای صادرات باید کمک کنیم تا کارها تسهیل شود.

وی با بیان اینکه ظرفیت گل و گیاه در استان مازندران خوب است و قانع شدن به این مهم خوب نیست، افزود: باید بیشتر تلاش شود تا از این ظرفیت استفاده بیشتری صورت گیرد.

شهیدی فر یکی از راهکارهای حفظ اراضی کشاورزی را اقتصادی کردن تولید دانست و بیان کرد: با اقتصادی کردن تولید و افزایش درآمد کافی برای کشاورزان این اراضی حفظ می شود و کشاورز هیچگاه دسترنج خود را به دیگران نمی فروشد.

وی گفت: مازندران سرزمینی کم یاب و دارای استعداد های بلقوه و دارای مردمانی سختکوش است و می توان این جایگاه را در عرصه های مختلف به نمایش گذاشت.

کد خبر ۴۳۹۳۲۸۳