ایسنا/خراسان رضوی معاون نمایشگاهی شرکت نمایشگاه بین‌المللی مشهد گفت: هفدهمین نمایشگاه بین‌المللی کشاورزی، ماشین‌آلات، ادوات و مکانیزاسیون، نهاده‌ها، تجهیزات گلخانه‌ای و سیستم‌های آبیاری در محل دائمی نمایشگاه بین‌المللی مشهد برگزار می‌شود.

علی جلوه در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص برگزاری این نمایشگاه اظهار کرد: این نمایشگاه از فردا، پنج بهمن ماه، در نمایشگاه بین‌المللی مشهد برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به حضور شرکت‌های داخلی در این نمایشگاه افزود: در مجموع ۱۸۰ شرکت در این دوره از نمایشگاه حضور دارند. تعداد مشارکت‌کنندگان از خراسان رضوی نیز ۱۰۰ شرکت است. همچنین ۸۰ شرکت از استان‌های تهران، همدان، آذربایجان‌های شرقی و غربی، خوزستان، یزد، مرکزی، اصفهان، فارس، کرمان، مازندران، قزوین، چهارمحال و بختیاری و کردستان در این نمایشگاه حضور خواهد داشت.

معاون نمایشگاهی شرکت نمایشگاه بین‌المللی مشهد درباره اهداف برگزاری این نمایشگاه عنوان کرد: این نمایشگاه با هدف معرفی ظرفیت‌های داخلی و خارجی، رونمایی از و آشنایی با محصولات جدید مانند ماشین‌آلات توسعه صنایع کشاورزی در کشور، برقراری ارتباط مناسب میان تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان، توسعه صادرات بخش کشاورزی، توسعه کشاورزی مدرن و کمک به کاهش مصرف آب برگزار خواهد شد.

جلوه با اشاره به زمینه فعالیت شرکت‌های حاضر در این نمایشگاه تصریح کرد: شرکت‌کنندگان در این دوره از نمایشگاه در زمینه ادوات، ماشین‌آلات و مکانیزاسیون کشاورزی، نهاده‌ها، تجهیزات گلخانه‌ای، سیستم‌های آبیاری و آبرسانی و نشریات فعالیت دارند.

وی با اشاره به برنامه‌های در نظر گرفته شده در این نمایشگاه ادامه داد: تاکنون با همکاری سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی بیش از ۲۰۰۰ نفر از کشاورزان پیشرو در حوزه تولیدات کشاورزی استان جهت بازدید به این نمایشگاه دعوت شده‌اند.

معاون نمایشگاهی شرکت نمایشگاه بین‌المللی مشهد گفت: از جمله برنامه‌های جانبی برپایی این نمایشگاه می‌توان به برگزاری بیش از ۱۰ عنوان کارگاه آموزشی، سمینار و نشست‌های تخصصی با همکاری وزارت جهاد کشاورزی، سازمان جهاد کشاورزی و سازمان نظام مهندسی کشاورزی خراسان رضوی اشاره کرد.

جلوه خاطرنشان کرد: علاقه‌مندان و متخصصان می‌توانند از تاریخ پنج لغایت هشت بهمن‌ ماه ۱۴۰۰ از ساعت ۱۱ الی ۱۸ با مراجعه به محل دائمی نمایشگاه بین‌المللی مشهد از این نمایشگاه بازدید کنند.

کد خبر: ۱۴۰۰۱۱۰۴۰۲۷۵۱