مدیرعامل شرکت شهرک‌های گلخانه‌ای استان همدان گفت: بعد از انتشار فراخوان ۶ واحد گلخانه‌ای در شهرک گلخانه‌ای پردیس اسدآباد واگذار شد.

محمد خدادادی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در همدان با اشاره به اینکه در ابتدای آذرماه فراخوانی برای واگذاری چند واحد گلخانه‌ای در نشریات استان همدان منتشر شد، اظهار کرد: واگذاری ۱۴ واحد گلخانه‌ای در شهرک پردیس شهرستان اسدآباد در این فراخوان اطلاع‌رسانی شده بود.

وی با بیان اینکه پس از انتشار فراخوان از ۱۴ واحد ۶ واحد واگذار شد، ادامه داد: مجتمع گلخانه‌ای پردیس اسدآباد دو هکتار مساحت دارد که ۱۰ هکتار آن در گذشته واگذار شده بود.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های گلخانه‌ای استان همدان با اشاره به اینکه در ۱۰ هکتار از مجتمع گلخانه‌ای اسدآباد کار‌های آماده‌سازی و تاسیسات زیربنایی انجام شده است، افزود: در ۱۰ هکتار ۱۴ واحد گلخانه‌ای ساخته شده بود که پس از انتشار فراخوان ۶ واحد به مساحت چهار هکتار واگذار شد.

وی به بیان اینکه این ۶ واحد برای گرفتن پروانه تاسیس به نظام مهندسی کشاورزی معرفی شدند، بیان کرد: بعد از گرفتن پروانه تاسیس برای گرفتن تسهیلات ساخت سازه گلخانه به بانک معرفی می‌شوند.

خدادادی با اشاره به مشکل کمبود آب شهرک‌های گلخانه‌ای با بیان اینکه سه مجتمع گلخانه‌ای امزاجرد همدان، کرتیل‌آباد ملایر و شهید مفتح دمق با مشکل آب مواجه شدند، ادامه داد: برای حل مشکل آب این سه مجتمع گلخانه‌ای همکاری‌هایی را امور آب داشته و امیدواریم بتوانیم از محل دیگری آب تهیه کرده و مجتمع‌های گلخانه‌ای منتقل کنیم.

وی با بیان اینکه مجتمع گلخانه‌ای امزاجرد در همدان نیاز مبرمی به آب دارد، تصریح کرد: در جلسه‌ای با امور آب استان قول‌هایی برای همکاری داده شد.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های گلخانه‌ای استان همدان بزرگترین شهرک گلخانه‌ای از نظر مساحت مجتمع امزاجرد همدان و مجتمع کرتیل‌آباد ملایر است، افزود: مجتمع کرتیل‌آباد ملایر با مساحت ۳۸ هکتار بخشی دامی و بخشی گلخانه‌ای است و بزرگترین مجتمع گلخانه‌ای استان همدان است.

وی با بیان اینکه هدف اصلی ایجاد گلخانه‌ها زنجیره تولید بوده تا همه مراحل از تولید، بسته‌بندی، فرآوری، بازاریابی و فروش انجام شود، افزود: هنوز به این مرحله نرسیده‌ایم.

خدادادی اظهار کرد: شهرک‌های جدید گلخانه‌ای مانند مجتمع ۳۰ هکتار عمان در رزن در حال ساخت هستند که در صورت تکمیل دارای صنایع جانبی و امکانات لازم است.

کدخبر: ۱۳۹۶۰۹۲۹۰۰۱۹۷۶