به گزارش خبرگزاری فارس از دهاقان، عبدالرحیم عناقه رئیس شورای اسلامی شهر دهاقان عصر دیروز در جلسه حفاظت از منابع آب دهاقان، اظهار کرد: شاهد مشکلات اشتغال جوانان هستیم و برخی از افراد به ناچار دست به کارآفرینی می‌زنند که باید مورد حمایت خاص قرار گیرند.

 وی دهاقان را مستعد فعالیت‌های گلخانه‌ای دانست و افزود: بسیاری از افرادی که برای ایجاد اشتغال اقدام به راه‌اندازی گلخانه کردند از وام‌هایی با بهره بالا استفاده کرده‌اند که متاسفانه برخی موفق به پرداخت اقساط خود نیستند و با مشکل بدهی مواجه شدند.

رئیس شورای اسلامی شهر دهاقان در پایان مسدود شدن چاه‌های غیرمجاز را ضروری دانست و  خاطر نشان کرد: با توجه به مشکلات اشتغال در گلخانه‌ها و وام‌های دریافت شده در خصوص گلخانه‌داران کمتر سخت‌گیری شود تا مشکلات‌شان رفع شود.

*توسعه و آینده شهر در طرح تفصیلی

همچنین محمد لطفی، شهردار دهاقان اظهار کرد: در حال حاضر در دهاقان طرح جامع وجود داشته و اجرای طرح تفصیلی در دستور کار شهرداری قرار دارد.

وی افزود: همه دستگاه‌ها اطلاعات لازم و مفید مربوط به طرح تفصیلی را در اختیار شهرداری‌ها قرار دهند تا در اجرای این طرح موفق باشیم.

شهردار دهاقان با بیان اینکه توسعه و آینده شهر در این طرح دیده شده است، تصریح کرد: در این طرح آینده شهر  رقم می‌خورد و باید با دقت کافی و تمرکز لازم و همکاری همه ارگان‌ها عملی شود و نظارت لازم بر آن صورت گیرد تا از هرگونه کوتاهی و خطایی پیشگیری شود چرا که توسعه و آینده شهر در این طرح دیده شده است.

وی ادامه داد: در راستای مسدود شدن چاه‌های غیر مجاز در گلخانه‌های دهاقان آماده همکاری هستیم تا به رفع این مشکل کمک شود.

لطفی در پایان با اشاره به اینکه معضل خشکسالی برای همه شهرداری‌ها است، خاطر نشان کرد: تفکیک آب شرب از فضای سبز صورت گرفته  و اعتباری به آن اختصاص داده شد.

*مردم باید توجیه شوند که آب شرب تمام شدنی است

علی‌اصغر قاسمیان نیز در ادامه اظهار کرد: مباحثی که مربوط به شهرداری در رابطه با منابع آب است باید در نظر گرفته شده و جوانب آن در شورا مطرح شود.

وی افزود: با توجه به معضل کم آبی برنامه‌ریزی و مدیریت مناسب الزامی است و در حال حاضر که در فصلی هستیم که مصرف آب شرب و آب کشاورزی کم است، فرصت خوبی برای برنامه‌ریزی تلقی می‌شود.

فرماندار شهرستان دهاقان گفت: باید وضعیت و مشکلات آب را برای کشاورزان و جامعه تبیین کنیم تا بدانند که آب شرب تمام شدنی بوده و باید مدیرت شود.

وی اذعان کرد: آماده استفاده از نظرات کارشناسان در این زمینه هستیم تا مدیریت و برنامه‌ریزی مفیدی شکل گیرد.

قاسمیان خاطرنشان کرد: با توجه به اخبار هواشناسی و پیش‌بینی سال زراعی باید الگوی کشت کشاورزان و نکات مربوط به آن در نظر گرفته شود تا به مشکل بی‌آبی برخورد نکنیم.

وی در پایان عنوان کرد: کشاورزان باید بدانند که برای کشت پاییزه وضعیت آب موجود چگونه است و با توجه به آن اقدام کنند، جهاد کشاورزی در این زمینه می‌تواند تاثیر داشته باشد.

کدخبر: ۱۳۹۶۰۷۱۹۰۰۱۸۹۹