به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز آذربایجان غربی، یک کشاورز ارومیه با کاشت گلخانه ای خربزه تلخ کاشت گلخانه ای خربزه تلخبرای مصارف داروی، پنجره ای جدید در رو به تولید و اقتصاد گیاهان دارویی گشوده است.
خربزه تلخ یکی از معروف ترین گیاهان آفریقا، آسیا و جزایر کارائیب می باشد این گیاه از خانواده کدوئیان بوده و از جمله گیاهان رونده نواحی نیمه گرمسیری و گرمسیری می باشد و بیش از ۳۰۰سال می باشد که کاربرد بسیار بالایی در طب سنتی و درمان بیماریها در هند، اوکیناوای ژاپن و چین دارا می باشد.
این میوه خاص در اندازه کوچک و دراز دارای رنگ سبز روشن و تیره می باشد و مزه تلخی دارد و با وجود خوراکی بودنش بسیار تلخ است به خاطر همین است که خربزه تلخ نامیده شده است.

خربزه تلخ انواع ویتامین ها و مواد معدنی لازم برای عملکرد صحیح بدن را به خود اختصاص می دهد، اما گذشته از این مؤلفه های سالم، خربزه تلخ حاوی ترکیبات فعالی است که ممکن است به مقابله یا حتی بهبود برخی از رایج ترین بیماری های مزمن امروز کمک کند.

مزایای تغذیه ای خربزه تلخ
به عنوان میوه ای که دارای خواص سبزیجات نیز است ، خربزه تلخ حاوی طیف گسترده ای از ویتامین ها، مواد معدنی و آنتی اکسیدان ها است.

این گیاه توسط بسیاری از فرهنگ ها به عنوان دارو شناخته شده است. برخی از فواید غذایی آن شامل موارد زیر است: ویتامین های C ،A ، E ، B1 ، B2 ، B3 و B9 ، مواد معدنی مانند پتاسیم، کلسیم، روی، منیزیم، فسفر و آهن آنتی اکسیدان ها مانند فنل ها، فلاونوئیدها و دیگر مواد مغذی.

خربزه تلخ دارویی گیاهی است که برای درمان بیماریهای بسیاری مانند دیابت، سنگ کلیه، کلسترول پایین، سرطان لوزالمعده مورد استفاده قرار می گیرد.
این میوه گیاهی همچنین خواص بسیاری برای پوست و تقویت سیستم ایمنی بدن دارد.

کد خبر: ۲۷۹۴۱۶۱