به مناسبت روز خبرنگار نشست خبری رئیس اداره جهاد کشاورزی شهرستان بهار استان همدان با اهالی رسانه شهرستان برگزار شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از بهارانه، در این نشست مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بهار یکی از مهمترین اولویت های جهاد کشاورزی را مشکل کم آبی و مدیریت منابع آب عنوان کرد و گفت: برای حل مشکل کم آبی به روش‌های آبیاری نوین روی آورده‌ایم که میزان یک میلیون و صد هزار هکتار از مزارع کشور هم‌اکنون تحت پوشش آبیاری تحت فشار هستند که این میزان در همدان ۱۲۵ هزار هکتار و در بهار ۱۷ هزار و ۵۰۰ هکتار است و در بهار بعد از همدان و رزن رتبه سوم را در استان همدان داراست.

هوشنگ کرمی با اشاره به استقبال کم کشاورزان بهاری از کشت گلخانه‌ای گفت: یکی دیگر از راههای مقابله با کم آبی ترویج کشت گلخانه‌ای است که متاسفانه در بهار ذهنیت خوبی در این مورد وجود ندارد و امیدواریم که کشاورزان تغییر رویه داده و بیشتر به کشت گلخانه‌ای ترغیب شوند.

کرمی ادامه داد: خوشبختانه در بهار ظرفیت بالایی از نظر سردخانه وجود دارد. کشاورزان و سرمایه داران بهاری حدود ۱۰۰ میلیارد تومان در سردخانه سرمایه‌گذاری کرده اند که این مبلغ به میزان ۱۰۰ هزار تن سردخانه بالای صفر درجه ایجاد کرده که باید از این ظرفیت به نحو مطلوب بهره برد.

کرمی در قسمت دیگری از صحبت‌هایش به تولید محصول ارگانیک و سالم تاکید کرد و گفت: همیشه شهرستان بهار در این زمینه و استفاده بیش از حد از سموم متهم بوده اما با برگزاری کلاس‌های ترویجی و در برخی مقاطع زمانی، برگشت محموله‌ها باعث شده که میزان استفاده از این سموم کم شود به‌طوریکه در ده سال اخیر ۱۲ تا ۱۵ هزار تن کود شیمیایی مصرف میشده که این میزان در سال گذشته به پنج هزار تن کاهش یافت.