خمین- مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی گفت: از مجموع ۱۵ رسته پراشتغال در استان کشت گلخانه ای در اولویت است که تلاش می شود با پرداخت تسهیلات، اشتغال پایدار در این بخش ایجاد شود.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد تقی آبایی هزاوه ای روز پنجشنبه در نشست با فرماندار شهرستان خمین اظهار داشت: در تبصره ۱۸ قانون بودجه سال جاری در حمایت از رسته های پراشتغال تسهیلات با عاملیت هشت بانک ابلاغ شده است که در صورت تخصیص کامل، شش هزار و ۵۰۰ شغل در استان ایجاد می شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی ادامه داد: تسهیلات مشاغل خرد و خانگی نیز به صورت پشتیبان و قرض الحسنه پرداخت می شود و به ازای هر نفر ۱۰۰ میلیون ریال و برای  پشتیبانی به ۱۵ نفر تسهیلات داده می شود که در مجموع ۱۵۰ میلیون تومان است.

آبایی با اشاره به وضعیت نامطلوب پروژه مجموعه ورزشی کارگران خمین بیان کرد: با توجه به اینکه فرمانداری این شهرستان هفت میلیارد ریال برای راه اندازی ورزشگاه ابلاغ کرده است تلاش می شود به همین میزان از طریق اعتبارات ملی بودجه جذب شود تا هر چه سریعتر به بهره بردرای برسد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی توضیح داد: پیش بینی می شود در صورت تخصیص این مبلغ تا پایان سال ورزشگاه کارگری شهرستان خمین راه اندازی شود و مورد استفاده قرار گیرد.

آبایی با اشاره به اینکه سهم بخش تعاون در فعالیت های اقتصادی در استان بایستی افزایش یابد، تصریح کرد: دو هزار و ۵۰۰ شرکت تعاونی در استان فعال است که از این تعداد ۴۶۰ تعاونی در شهرستان خمین فعالیت دارند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی بیان کرد: در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی پنج شرکت تعاونی فراگیر ملی در استان وجود دارد که دو مورد از آنها فعال است و  ۷۰درصد اعضای این تعاونی ها از سه دهک درآمدی پایین جامعه هستند.

شناسهٔ خبر: ۴۱۳۲۸۵۴