به گزارش خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه؛ غلامرضا سلیمانی  مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو گفت: از شرکت جی لیان جی یکی از بزرگترین تولید کنندگان انواع سازه‌های گلخانه‌ای و پوشش‌های نوین گلخانه‌ای از جنس پلی کربنات است و نصب و اجرای انواع گلخانه‌های مدرن صنعتی را برعهده دارد، دعوت شد تا نسبت به احداث مجموعه‌های کشت گلخانه‌ای در منطقه اقدام کند.

وی با اشاره به اینکه کشت گلخانه‌ای یکی از شیوه‌های مهم و به روز دنیا و راهی مطمئن در مدیریت مصرف و صرفه جویی آب و البته راهی برای تولید محصولات باکیفیت و کاهش ضایعات در بخش کشاورزی محسوب می‌شود افزود: سیاست‌های هوشمندانه در بخش کشاورزی که از آن جمله می‌توان به شیوه‌های نوین کشت و دوری از روش‌های سنتی و آب بر اشاره کرد می‌تواند در شرایط بحرانی موجود راهی برای شکوفایی بخش کشاورزی در اوج بحران خشکسالی و تنش آبی باشد.

سلیمانی با اشاره به اینکه شرکت جی لیان جی بزرگ‌ترین تولید کننده انواع ورق‌های پلیمری و پلی کربنات در خاورمیانه است اظهارداشت: کارخانه فوق به اکثرکشور‌های همسایه ایران، از جمله پاکستان، افغانستان، ترکمنستان، آذربایجان وعراق صادرات کالای تولید شده را دارد و توافقات اولیه درخصوص احداث کشت گلخانه و کارخانه تولید ورق‌های پلیمری و پلی کربنات در منطقه آزاد ماکو انجام شد.

همچنین مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو با مدیر عامل شرکت پتروشیمی جم در خصوص مشارکت در فرآوری و صادرات محصولات پتروشیمی در منطقه آزاد ماکو دیدار و گفتگو کرد.

در این دیدار با توجه به ظرفیت‌های لجستیکی منطقه و همچنین مزیت‌های نسبی و همسایگی با اروپا و قرارگیری در جاده ابریشم، به ذخیره و صادرات محصولات پتروشیمی جم از انبار‌های پایانه‌های صادراتی منطقه آزاد ماکو تاکید شد.

کد خبر: ۶۶۵۴۳۷۰