اهواز- ایرنا – دهمین نمایشگاه ملی نهاده‌های کشاورزی، تجهیزات آبیاری، باغباتی، گلخانه‌ای، دام، طیور، آبزیان، داروهای دامپزشکی و صنایع وابسته شامگاه پنجشنبه در محل نمایشگاه بین‌المللی اهواز گشایش یافت.

به گزارش خبرنگار ایرنا، در این نمایشگاه که از پنجم تا هشتم اسفند ۱۴۰۰دایر خواهد بود ۹۵ شرکت تولیدی و دانش بنیان از سراسر کشور آخرین دستاوردها ، فناوری و روش های جدید تولید و عمل آوری محصولات زیرمجموعه بخش کشاورزی را به نمایش می گذارند.
این نمایشگاه از ساعت ۱۵ تا ۲۱ برای بازدید دانشجویان علوم کشاورزی ، کارشناسان و عموم علاقه‌مندان دایر خواهد بود.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خوزستان در آیین گشایش این نمایشگاه بر لزوم بکارگیری نیروهای متخصص و فنی در بالا بردن راندمان تولید، بهبود عملکرد محصولات کشاورزی استان خوزستان به عنوان قطب نخست کشاورزی کشور تاکید کرد.
رضا فتوحی افزود:باید با استفاده از فناوری های روز دنیا، همت و همراهی مهندسان جوان و تحصیل کرده این حوزه، در امر تولید و فرآوری محصولات کشاورزی به خصوص محصول نیشکر، شاهد شکوفایی و پیشرفت همه جانبه بخش کشاورزی باشیم.
وی ابزار امیدواری کرد: شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی با همت نیروهای متخصص و فنی خود در بحث آب و خاک، گیاه پزشکی،با بالا بردن راندمان تولید و افزایش توسعه این صنعت در خوزستان بتواند موفق تر از گذشته عمل کند.

استان خوزستان با تولید سالانه ۱۷.۵میلیون تن محصولات کشاورزی، باغی، آبزیان، عسل، دام و فراورده های لبنی با ۱۴درصد کل تولیدات بخش کشاورزی کشور، در جایگاه نخست قرار دارد.
خوزستان در زمینه تولید گندم، نیشکر، چغندرقند، کلزا، گل نرگس، ذرت دانه و علوفه‌ای، دانه روغنی کنجد و تولید ماهیان گرمابی در کشور اول است.

کد خبر: ۸۴۶۶۲۱۰۸