مدیر جهادکشاورزی شهرستان همدان با اشاره به تولید سالانه یک میلیون و ۶۰۰ هزار شاخه گل شاخه‌بریده در این شهرستان، گفت: گلخانه گل شاخه‌بریده لیلیوم در دهه فجر امسال به بهره‌برداری می‌رسد.

جواد رشیدی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: در شهرستان همدان ۱٫۷ هکتار گلخانه گل شاخه‌بریده وجود دارد که سالانه یک میلیون و ۶۰۰ هزار شاخه گل تولید می‌شود.

وی تصریح کرد: گلخانه گل لیلیوم ۸۰۰۰ متری با یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان سرمایه‌گذاری از سال گذشته در همدان احداث شده و در صورتی‌که گل‌های آن وارد شود، به افتتاح خواهد رسید.

رشیدی با اشاره به احداث گلخانه ۶۰۰۰ متری گل شاخه‌بریده رز در همدان، افزود: گلخانه ۶۰۰۰ متری گل رز با ۱۳۵ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در شرف احداث است که تمام زیرسازی‌های این گلخانه آماده شده و به محض اینکه مشکلات بانکی این طرح حل شود، سازه‌های آن از خارج وارد همدان خواهد شد.

وی در ادامه با تأکید بر اینکه احداث شهرک سبزی با مشکل تأمین زمین مواجه است، یادآور شد: به محض اینکه زمین شهرک سبزی تهیه و  آماده شود، سبزی‌کاری‌ها به این محل منتقل می‌شوند.

مدیر جهادکشاورزی شهرستان همدان اظهار کرد: در حال حاضر برای سبزی‌کارانی که به روش غیربهداشتی سبزی‌کاری می‌کردند به صورت موقت ۴ حلقه چاه جایگزین آب‌های غیربهداشتی کردیم که البته این طرح موقتی است.

وی ادامه داد: در مرحله نخست کشاورزان در فیلد باز سبزی‌کاری خواهند داشت و مرحله دوم وارد سبزی‌کاری در فضای گلخانه‌ای خواهند شد که تمام بحث‌های شهرک سبزی‌کاری وابسته به پیدا کردن زمین مناسب است.

رشیدی با اشاره به وجود ۱۶۰ هکتار سبزی‌کاری در شهرستان همدان خاطرنشان کرد: برای ایجاد شهرک سبزی حداقل به ۲۰۰ هکتار زمین نیاز است که بتواند بخش قابل قبولی از نیاز شهرستان را برطرف کند.

کد خبر: ۹۶۱۰۰۲۰۰۷۵۳