استاندار گیلان گفت: منتظر گلخانه داران قوی و توانمند در استان هستیم.

‌‌به گزارش ایسنا ، دکتر محمدعلی نجفی در جلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی گیلان که در سالن شهید انصاری استانداری گیلان برگزار شد،گفت: در حمایت از بخش خصوصی اتفاقات خوبی در گیلان افتاده است.

وی با بیان اینکه سیاست ما برای گلخانه داران این نیست که جلوی احداث گلخانه‌های جدید را بگیریم،افزود: سرمایه‌گذار قوی و توانمند می‌تواند ظرفیت‌های بالقوه گیلان را در بحث گلخانه‌ها به بالفعل تبدیل کند.

نجفی با بیان اینکه منابع بخش خصوصی به اندازه منابع دولتی برای ما مهم است و باید به خوبی حفاظت شود، تصریح کرد: سیاست ‌اول ما در گیلان حمایت از سرمایه گذاران توانمند در بخش تولید و اشتغال است.

استاندار گیلان با اشاره به اینکه گلخانه‌ها ضمن افزایش اشتغال گیلان، ارزآوری بالایی برای گیلان خواهند داشت، ادامه داد: ورود برای سرمایه‌گذاری جدید در بخش گلخانه مهیا است.

دکتر نجفی خاطر نشان کرد: حفظ زمین در گیلان برای استان در اولویت است و باید در احداث گلخانه مد نظر داشته باشیم که در مساحت‌های کوچک هم بتوان گلخانه ایجاد کرد.

وی با بیان اینکه استان‌های شمالی از توفیقات گلخانه داری کشور نباید عقب بمانند، تصریح کرد: برای ایجاد پایانه گل وگیاه همواره مخالفت‌هایی وجود دارد اما نگاه استانداری گیلان این است که باید به سرمایه گذاران با کارنامه درخشان اعتماد کرد.

استاندار گیلان گفت: تاکنون سرمایه گذار قوی و پرتوان در این بخش نیافته‌ایم و در انتظار سرمایه‌گذاران واقعی و پرتوان برای ایجاد گلخانه در گیلان هستیم. اگر به توان سرمایه گذار جدید به یقین برسیم، واگذاری‌ها انجام خواهد شد.