مدیر امور باغبانی جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: ۱۸ درصد گلخانه‌های استان خراسان رضوی معادل حدود ۵۰ هکتار از فناوری‌های آکواپونیک استفاده می‌کنند.

سید هاشم نقیبی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در مشهد مقدس اظهار داشت: با اینکه مدت زمان  کوتاهی از آغاز فعالیت جدی در حوزه توسعه گلخانه‌ها در خراسان رضوی می‌گذرد اما این مهم به طور مطلوبی در این استان در حال پیشرفت است.

وی بیان کرد: هم اکنون ۲۱۸ هکتار در خراسان رضوی زیر کشت گلخانه‌ای است که از این میزان ۵۰ هکتار معادل ۱۸ درصد به صورت صنعتی اداره شده و در بیانی دیگر آکواپونیک هستند.

مدیر باغبانی جهاد کشاورزی خراسان رضوی خاطرنشان کرد: بالا بردن میزان عملکرد آب و صرفه‌جویی ۱۰ درصدی از مهم‌ترین عللی است که سبب می‌شود توجه به حوزه کشت گلخانه مورد اهتمام سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی قرار بگیرد.

نقیبی تأکید کرد: برنامه پیش‌بینی شده برای افزایش سطح زیر کشت گلخانه‌ای در خراسان رضوی ۱۰۰ هکتار است و در سال گذشته نیز ۶۳ هکتار به سطح زیر کشت گلخانه‌ای خراسان رضوی افزوده شده است.

وی بیان کرد: هم اکنون ۱۱۰۰ نفر در حوزه کشت گلخانه‌ای در خراسان رضوی بهره‌بردار هستند  و این میزان توانسته اشتغال مناسبی را در بخش کشاورزی ایجاد کند که در راستای برنامه‌های حمایت از تولید ملی اهتمام به توسعه گلخانه‌داری در دستور کار قرار گرفته است.

شناسه خبر: ۱۵۵۴۹۸۸