سجاد خادمی مدیرعامل دهکده گل و گیاه محلات، روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: بخشی از این سرمایه گذاری از محل تسهیلات بانکی و بخش دیگر از محل آورده بهره برداران بوده که در سطح ۹ هزار متر مربع فضای گلخانه‌ای انجام شده است.
وی ادامه داد: با اجرای این طرح های توسعه ای و تکمیلی وسعت گلخانه های این دهکده ۳۲ هکتار افزایش یافت و ۶ فرصت اشتغال جدید نیز فراهم شد.
خادمی افزود: مهمترین مشکل دهکده گل و گیاه محلات کمبود آب و نوسان کیفیت است و کاهش بارندگی در سال زراعی جاری به شدت بر منابع آبی این دهکده تاثیر گذاشته است.
مدیرعامل دهکده گل و گیاه محلات خاطر نشان کرد: اگر چه طرح آبرسانی به این دهکده گل از محل پساب تصفیه شده فاضلاب شهری در سال گذشته به بهره برداری رسید اما، این آب از کیفیت لازم برخوردار نیست.
خادمی گفت: از این منبع آبی تا ۵۰ لیتر در ثانیه سهمیه برای گلخانه های موجود پیش بینی شده در حالی که اکنون ۱۰ لیتر آب به دهکده گل منتقل می‌شود و این آب نیز با نوسان دبی و کیفیت پایین تخصیص می‌یابد.
وی با بیان اینکه عملیات اجرایی نمایشگاه دائمی گل و گیاه در سال جاری آغاز شده است، افزود: برای فضای گلخانه‌ای این نمایشگاه نیاز به پنج لیتر در ثانیه آب است که تامین آن با شرایط فعلی مقدور نیست.
مدیرعامل دهکده گل و گیاه محلات خواستار تخصیص آب از خط انتقال آب سد کوچری به دهکده گل و گیاه شد و بیان کرد: راه اندازی گلخانه‌های جدید نیاز به تامین آب دارد.
خادمی گفت: دهکده گل و گیاه محلات به عنوان بزرگترین شهر گیاهان زینتی کشور را به خود اختصاص داده و این دهکده دارای امکاناتی همچون پایانه صادراتی گل و گیاه و آزمایشگاه تولید حشرات مفید است.
وی خاطرنشان کرد: ۵۶ واحد گلخانه‌ای در دهکده گل و گیاه محلات فعال است.
محلات بزرگترین شهرستان کشور از لحاظ سطح زیر کشت و تولید گل و گیاه زینتی است.
۱۸ درصد از سطح زیر کشت گلخانه‌ای، ۱۲ درصد از تولید گل شاخه بریده، ۸۰ درصد تولید گل‌های فصلی نشائی، ۲۱ درصد از تولید درخت و درختچه‌های زینتی و ۱۴ درصد از گیاهان آپارتمانی کشور در محلات تولید می‌شود.

کد خبر: