‌‌مدیر حفاظت و بهره‌برداری منابع آب زیرزمینی استان البرز گفت: از سال‌های گذشته که شهر جدید هشتگرد در حال ساخت بود حدود ۶۰ واحد گلخانه‌ای با آبی که برای ساخت شهر جدید استفاده می‌شد، در جوار این پروژه شکل گرفت و حال که پروژه به اتمام رسیده است، این واحدها با مشکل کمبود آب مواجه شده‌اند.

حمیدرضا منصوری در گفت و گو با خبرنگار ایسنا، گفت: از سال‌های گذشته که شهر جدید هشتگرد در حال ساخت بود، حدود ۶۰ واحد گلخانه‌ای با آبی که برای ساخت شهر جدید استفاده می‌شد در جوار این پروژه شکل گرفت.
منصوری افزود: حال که این پروژه به اتمام رسیده است، دیگر به این واحدهای گلخانه‌ای آب نمی‌رسد و این ۶۰ واحد با کمبود آب مواجه شده‌اند.
وی به طرح این مشکل در جلسه شورای حفاظت از منابع آب استان اشاره و اعلام کرد: با توجه به اشتغالی که در این واحدها وجود دارد، در این جلسه قرار بر این شد تا موقتا آب مورد نیاز این واحدها از محل رودخانه کردان و چاه‌های تغذیه مصنوعی این رودخانه فصلی تامین شود.
این مسئول با بیان اینکه برخی از این واحدها در طول این مدت از طریق تانکرهای آب فروشی به صورت غیرمجاز آب مورد نیاز را تامین می‌کردند، گفت: قیمت هر مترمکعب آبی که به فروش می‌رسد تا ۱۰ هزار تومان نیز عنوان شده است.
وی خاطرنشان کرد: این آب از چاه‌های مجاز و غیرمجاز تامین می‌شد، حتی برخی از صنایع بسته‌بندی آب نیز نسبت به فروش قاچاقی آب اقدام می‌کردند؛ پس از برخوردهای صورت گرفته و جلوگیری از این اقدام افراد زیادی به نهادهای دولتی مراجعه و عنوان کردند که با مشکل تامین آب مواجه شده‌اند.
منصوری در ادامه مجددا به اشتغال موجود در واحدهای گلخانه‌ای مجاور شهر جدید اشاره و تصریح کرد: در هر حال با توجه به این اشتغال قرار شد به صورت موقت با این واحدها همکاری شود که آن نیز به ظرفیت رودخانه کردان بستگی دارد.
مدیر بهره‌برداری و حفاظت از منابع آب استان البرز خاطرنشان کرد: این واحدها در بلند مدت سه راهکار پیش رو دارند؛ نخست اینکه با توجه به آمادگی آبفا برای فروش پساب خروجی از شهر جدید هشتگرد نسبت به خرید این پساب اقدام کنند، چون در حال حاضر آبفا ۱۳۰ لیتر پساب آماده تحویل دارد.
وی افزود: دوم اینکه با توجه به پایلوت بودن دشت هشتگرد و اهمیت این دشت، ساختار این گلخانه‌ها اصلاح شود و با کشت گیاهان کم آب‌بر نیاز خود به آب را کاهش دهند.
منصوری اضافه کرد: سوم اینکه مالکان با استفاده از ظرفیت‌های قانونی مانند قانون توزیع عادلانه آب برای خرید چاه اقدام کنند، البته این مشروط به وضعیت بحران آب در استان است زیرا در هر حال اولویت اول ما بر تامین آب شرب تاکید دارد.
وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر بسیاری از  روستاهای استان با مشکل کمبود آب شرب مواجه هستند و آب ساکنین این روستاها از طریق تانکر تامین می‌شود بنابراین استفاده از راهکار سوم برای واحدهای گلخانه‌ای شهر جدید باید با توجه به این موارد صورت بگیرد.
منصوری در پایان اعلام کرد: ممکن است در نهایت این واحدهای گلخانه‌ای تعطیل و به مکانی دیگر منتقل شوند، در هر حال این تصمیم باید در سطح کلان استان اتخاذ شود ولی در کوتاه مدت آب این واحدها از رودخانه کردان تامین خواهد شد که آن هم به ظرفیت رودخانه بستگی دارد.