میوه فیسالیس ترکیبی از طعم میوه‌های توت فرنگی، گیلاس،کیوی و آناناس است .
به دلیل طعم خوش و بی نظیرش در کشورهای اروپایی و آمریکایی طرفداران زیادی دارد. فیسالیس میوه استوایی بومی آمازون بوده که در آفریقا و آسیا نیز یافت می‌شود.بوته های این میوه تا ارتفاع حدود ۲ متر رشد می کنند. میوه آن نارنجی رنگ متمایل به زرد می باشد. نام دیگرش عروسک پشت پرده هست که گونه وحشی آن را در مناطق جنوب ایران به عنوان علف هرز میشناسند.

این میوه توسط یک لایه ی کاغذی شکل،کاملا در برگرفته شده است و دارای گل های کوچک مخملی کرم رنگ سه گوش است.این گیاه را به نام گیلاس زمینی نیز می شناسند.البته بعضی ها هم آن را به عنوان نوع خاصی از انگور فرنگی می شناسند. بوته های فیسالیس تقریبا مانند گوجه فرنگی رشد میکند با این تفاوت که بعد از بزرگ شدن ساقه به صورت قائم رشد می کند.

این گیاه برای رشد نیاز به مکانی آفتابی و گرم دارد. با این حال گونه ای در کشور چین وجود دارد که در کوهستان رشد می کند.
می توان این گیاه را در اکثر خاک ها و یا حتی در گلدان کشت کرد. در برابر آفت ها و انگل های گوجه فرنگی آسیب پذیر است.
بذرفیسالیس در خاک های متوسط رشد می کند و برای خاک های شنی، لومی و رسی مناسب است و خاک هایی که زهکشی خوبی داشته باشند را ترجیح می دهند. این گیاه قدرت سازگاری بالایی دارد.

   فیسالیس در مکان های نیمه آفتابی که سایه اش زیاد نباشد رشد خوبی دارد. خاکهای مرطوب را ترجیح می دهد. برای جلوگیری از آسیب آفتاب و باد، ایجاد سایه بان و بادشکن برای محافظت از این گیاه توصیه می گردد. در هنگام گلدهی اگر خاک بسیار غنی داشته باشد، گیاه بیشتر برگ و میوه تولید می کند.