ه گزارش گروه فرهنگی ایرنا، فریدون رهنمای رودپشتی افزود: این تفاهمنامه در راستای تاکید آیت الله هاشمی رفسنجانی رئیس هیات امنا و هیات موسس دانشگاه آزاد مبنی بر بکارگیری دانش های روز جهانی در تولیدات گلخانه ای به امضا رسید.
وی با اشاره به پتانسیل های دانشگاه آزاد در خصوص گسترش فعالیت های کشاورزی گفت: این دانشگاه به دلیل دارا بودن ظرفیت هایی چون آب، زمین، رشته محل های مرتبط در حوزه کشاورزی این امکان را دارد که فعالیت های خود را در بخش کشاورزی گسترش دهد.
رهنمای رودپشتی ادامه داد: مفاد این تفاهمنامه همکاری در سه زمینه توسعه شرکت های دانش بنیان، سرمایه گذاری در بخش فعالیت های اقتصادی و برگزاری آموزش کوتاه مدت و توانمندسازی اساتید این حوزه است.
وی خاطر نشان کرد: طبق این تفاهمنامه مقرر شد دبیرخانه مشترکی در حوزه معاونت برنامه ریزی و امور اقتصادی دانش بنیان دانشگاه آزاد اسلامی تاسیس شود، همچنین همکاری در ارائه خدمات و دانش فنی در زمینه های مختلف کشاورزی و مساعدت قانونی برای ایجاد زمینه مناسب و تسهیلات اداری لازم به منظور واردات و ترخیص مواد اولیه رویشی برای استفاده در گلخانه از مواردی است که طبق این تفاهمنامه برعهده معاونت باغبانی وزارت جهاد کشاورزی قرار داده شد.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه آزاد، وی به انعقاد تفاهمنامه ای بین دانشگاه آزاد و سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی اشاره کرد و افزود: این تفاهمنامه نیز در راستای اجرای سیاست های ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری مبنی بر تحقق اقتصاد مقاومتی و افزایش بهره وری در بخش کشاورزی به ویژه محور قرار دادن رشد و بهره وری در اقتصاد با تقویت عوامل تولید، توانمندسازی نیروی کار و … تنظیم شده است.
رهنمای رودپشتی در مورد موضوع همکاری این تفاهمنامه گفت: همکاری در ایجاد و توسعه شرکت های دانش بنیان، همکاری برای تسهیل و هدایت پایان نامه های تحصیلات تکمیلی، همکاری در زمینه تولید محتوای علمی شبکه دانش و اطلاعات کشاورزی از موضوعات اشاره شده در این تفاهمنامه است.
وی افزود: در خصوص توسعه فعالیت های کشاورزی مطابق با روش های نوین و روز نیز بخشنامه ای به تمامی واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی ابلاغ شده است.