بوشهر – مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر گفت: راهکارهای کنترل عوامل خسارت‌زا به گلخانه‌های استان بوشهر بررسی شد.

به گزارش خبرنگار مهر، احمد سبحانی ظهر یکشنبه در حاشیه بازدید اساتید بخش گیاه پزشکی  دانشگاه شیراز از مزارع و گلخانه های استان بوشهر اظهار داشت: استان بوشهر دارای ظرفیت بالایی در عرصه کشاورزی است.

وی ادامه داد: تعداد زیادی از جوانان این استان در عرصه کشاورزی مشغول به فعالیت هستند که باید شیوه‌های نوین و راهکارهای تخصصی کشاورزی برای بهبود وضعیت تولید در دستور کار قرار گیرد.

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر با اشاره به بازدید رئیس و اساتید برجسته گیاه پزشکی دانشکده کشاورزی دانشگاه شیراز از مزارع سبزی و صیفی و گلخانه های تولید گوجه فرنگی در دشتستان افزود: اجرای این برنامه‌ها نقش مهم در توسعه بخش کشاورزی خواهد داشت.

وی ادامه داد: این بازدید به منظور بهره‌گیری از نظرات و رهنمودهای اساتید دانشگاه شیراز در ارائه راهکارها با توجه به وجود آفات و بیماری‌های متعدد در این مزارع و همچنین بهره‌گیری از جدیدترین اطلاعات کنترل و کم‌کردن خسارت عوامل خسارت‌زا صورت گرفته است.

سبحانی افزود: در این بازدید نماتودهای خسارتزا از جمله نماتود ریشه گرهی و چندین بیماری‌های ویروسی از جمله ویروس پیچیدگی زرد برگ گوجه فرنگی، ویروس کرلی تاپ چغندر قند، ویروس پژمردگی نقطه ای گوجه فرنگی و سایر بیماری‌های ویروسی و آفات خسارت‌زا از جمله پروانه میوز گوجه فرنگی، سفید بالک ها و سایر آفات مورد بررسی قرار گرفتند.

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر گفت: در طی این بازدید کارشناسان، کشاورزان و گلخانه داران از آخرین اطلاعات علمی در خصوص نحوه هر چه بهتر کنترل عوامل خسارت‌زا بهره مند شدند.

در این بازدید از مزارع و گلخانه های استان، توسط اساتید و دانشجویان، نمونه هایی تهیه و برای تشخیص نهایی به بخش گیاه پزشکی دانشگاه شیراز منتقل شد.

شناسهٔ خبر: ۴۲۴۸۹۷۰