به گزارش خبرنگار مهر، عبدالکریم گراوند بعد از ظهر سه‌شنبه در نشست حفاظت از منابع آب استان بوشهر اظهار داشت: امسال شاهد کاهش میزان بارندگی‌ها بودیم و این موضوع باعث کاهش میزان منابع آبی شده است.

وی با اشاره به تاثیر منفی خشکسالی و کاهش بارندگی بر منابع آب استان بوشهر بیان کرد: یکی از مهمترین راهکارها برای غلبه بر مشکلات کمبود منابع آبی، فرهنگ‌سازی و مدیریت مصرف است.

استاندار بوشهر با اشاره به نگرانی‌های کشاورزان استان بوشهر برای تامین منابع آبی تصریح کرد: برای اینکه تابستان پیش رو را با کمترین مشکل پشت سر بگذاریم باید مدیریت صحیح در بخش‌های مختلف مد نظر باشد.

وی خواستار طراحی و ترویج الگوی مصرف آب در بخش‌های مختلف کشاورزی، صنعت و آشامیدنی شد و اضافه کرد: از همه ظرفیت‌ها باید برای ترویج فرهنگ صحیح مصرف آب استفاده شود.

گراوند با تاکید بر لزوم همکاری و تعامل مسئولان و کشاورزان و دیگر مصرف‌کنندگان برای عبور از بحران آب، ادامه داد: رسانه‌ها، روحانیون و شبکه‌های اجتماعی نقش مهمی در فرهنگ‌سازی برای مصرف صحیح منابع آبی دارند.

وی با اشاره به تدوین پویش سازگار با کم‌آبی برای فرهنگ سازی مدیریت مصرف آب در مدارس و مراکز آموزشی افزود: باید وضعیت آب مورد نیاز هر بخش بر اساس برنامه و  پویش سازگار با کم‌آبی تدوین شود.

استاندار بوشهر بر لزوم توسعه کشت گلخانه‌ای و حمایت از طرح‌های این بخش تاکید کرد و گفت: استفاده از کشت‌های گلخانه‌ای نقش مهمی در افزایش راندمان استفاده از منابع آبی و تولید بهتر خواهد داشت.

شناسهٔ خبر: ۴۲۸۰۲۴۳