به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بوشهر گفت: فیسالیس از گیاهان بومی مناطق معتدل گرم و نیمه گرمسیری در جهان به شمار می‌رود که میوه آن نارنجی رنگ و مانند یک گوجه فرنگی کوچک است و به علت طعم خوبش در کشور‌های اروپایی و آمریکایی طرفداران زیادی دارد.

کبری توکلی افزود: تمایل بازار به میوه‌های جدید، انگیزه تولیدکنندگان را برای تولید آن‌ها افزایش داده و برهمین اساس کشت فیسالیس را درشهرستان بوشهر دربرنامه داریم.

وی ادامه داد: برای تولید نشاء استاندارد و توزیع آن میان گلخانه داران، تولید نشاء فیسالیس در سطح ۱۵۰۰ متر مربع در روستای آبطویل آغاز شده است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بوشهر با اشاره به اینکه شرایط کشت فیسالیس مانند گوجه فرنگی است، بیان کرد: دراین شهرستان چهار گلخانه، به تولید این گیاه مشغولند که پیش از این، نشاء مورد نیاز خود را از سایر شهرستان‌ها تهیه می‌کردند.

توکلی ابراز امیدواری کرد: با پیگیری‌های صورت گرفته سطح کشت نشاء فیسالیس در سال‌های آتی توسعه یابد و به خودکفایی برسیم.

وی گفت: فیسالیس منبع غنی و طبیعی از آنتی اکسیدان هاست و انواع ویتامین‌ها و مواد معدنی نظیر آهن، پتاسیم، فسفر و منیزیم را در خود دارد. همچنین این میوه بدن انسان را در مقابل بیماری هایی، چون سرطان، سکته قلبی، آسم و آلرژی، محفاظت می‌کند و خاصیت ضد باکتریایی و ضد ویروسی دارد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بوشهر یادآورشد: از برگ و ساقه‌های این گیاه نیز به صورت دمنوش استفاده می‌شودکه در درمان بیماری آسم و بیماری‌های پوستی موثر است و برگ آن برای درمان مالاریا، هپاتیت، روماتیسم و ناراحتی کبدی استفاده می‌شود.

کد خبر: ۶۶۶۲۱۵۷