معاون برنامه‌ریزی و امور عمرانی فرماندار همدان گفت: در مناطق روستایی حق ایجاد گلخانه به بخش‌هایی داده شود که از نظر تأمین آب شرب مشکلی ندارند.

به گزارش ایسنا، رضا زمانی شنبه یکم دی‌ماه در کارگروه اقتصاد کشاورزی شهرستان همدان، درباره کشت‌های گلخانه‌ای و قانون نبودن محدویت اراضی برای کشت گلخانه‌ای اظهار کرد: وجود گلخانه‌های کوچک باید با اهتمام بر موضوع آب موجود مورد بررسی قرار گیرد و در مناطق روستایی حق ایجاد گلخانه به بخش‌هایی داده شود که از نظر تأمین آب شرب مشکلی ندارند.

وی از توزیع ۲ هزار و ۶۰۰ تن بذر اصلاح‌شده در شهرستان همدان خبر داد و بیان کرد: در بخش توزیع کودشیمیایی نیز با توزیع ۳ هزار و ۳۰۰ تن کود در وضع طبیعی قرار داریم و مشکل خاصی نداریم.

زمانی ادآور شد: از ۳۳ میلیارد تومان بودجه در حوزه آبیاری تحت فشار در شهرستان تا کنون ۳٫۸ میلیارد تومان جذب شده و با این مقدار بین ۱۱ تا ۱۵ درصد اراضی را تحت پوشش قرار داده‌ایم اما شهرستان همدان پتانسیل‌های بیشتری در این حوزه دا

معاون برنامه‌ریزی و امور عمرانی فرماندار همدان در ادامه بیان کرد: در سال ۹۶ اتفاق بسیار خوبی در حوزه بیمه کشاورزی افتاد به طوریکه بیمه کشاورزی به صورت فرهنگ در بین کشاورزان نهادینه شد.

وی عنوان کرد: هر ساله پرداخت ۵۰ درصد حق‌بیمه کشاورزی بر عهده دولت بوده و این در حالیست که دولت سعی دارد بخش قابل توجهی را به بیمه شاخص تولید اختصاص دهد.

زمانی اعتمادسازی را مبنای حضور کشاورز در شرکت‌های بیمه دانست و اظهار کرد: حرکت بیمه‌گذار در استای پوشش بیمه اراضی کشاورزی نیاز به جلب اعتماد توسط شرکت‌های بیمه‌گذار و تبلیغ گسترده در این حوزه را دارد.

وی با اشاره به شفافیت در حوزه دستورالعمل ابلاغ شده به بانک‌ها خاطرنشان کرد: دستورالعمل نهایی برای پرداخت معوقات بانکی از سوی کشاورزان مورد بررسی قرار گرفته و بازدید و بررسی‌های لازم در بانک مرکزی در حال اجرا است.

زمانی ادامه داد: طبق دستورالعمل بانک‌ها موظف هستند در صورت وقوع بلایای طبیعی و هرگونه خسارت ناشی از حوادث، معوقات خود را بدون سود و کارمزد و همچنین اصل بدهی را در سه سال از کشاورز متضرر بازستانند.

کد خبر: ۹۷۱۰۰۱۰۰۴۲۰