شیراز-ایرنا – رئیس سازمان جهادکشاورزی فارس گفت: برای موفقیت در احداث و توسعه گلخانه‌های کوچک مقیاس، باید مدیریت این نوع گلخانه‌ها به صورت زنجیره‌ای و در قالب یک تعاونی واحد انجام گیرد.

محمدمهدی قاسمی روز شنبه در حاشیه بازدید از مجتمع گلخانه ای دودج آباد از توابع شهرستان فسا به ایرنا گفت: با توجه به وجود بحران آب وکم آبی در استان فارس ،ناگزیر به انتقال کشت سبزی و صیفی از فضای باز به درون گلخانهها هستیم و این مهم می بایست در اولویت برنامه های مدیریت این شهرستان قرار گیرد.

وی اضافه کرد: برای بهبود روند احداث گلخانه‌ها می‌بایست در روند تولید محصولات کشاورزی به صورت خوشه ای و زنجیره ای عمل کنیم وبرای مدیریت بازار و تولید اهمیت ویژه ای قائل شویم.
رئیس سازمان جهادکشاورزی فارس ادامه داد: مجتمع گلخانه ای دودج آباد فسا با سرمایه‌گذاری خصوصی به مساحت ۵۰ هکتار در حال احداث است که فاز اول آن (پنج هکتار) تا پایان امسال به بهره‌برداری می‌رسد.
وی در ادامه از مجتمع فرآورده های لبنی نعمتی باظرفیت ۶ هزار تن ( تولید انواع فرآورده‌های لبنی) در سال بازدید به عمل آورد. این واحد لبنی در زمینی به مساحت ۳۷ هزار و ۷۰۰ متر مربع با پیشرفت فیزیکی ۸۰ درصد و سرمایه گذاری افزون بر ۲۰۰میلیارد ریال در بخش مرکزی شهرستان فسا در حال احداث است.

کد خبر: ۸۳۴۶۸۶۰۸