محمد امامی امین معاون استاندار تهران در حاشیه بازدید از طرح‌های اقتصاد مقاومتی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس، اظهار داشت: امروز از چند طرح‌ اقتصادی شهرستان ورامین در راستای اقتصاد مقاومتی بازدید شد که یکی از آنها پروژه ریلی صنایع تبدیلی غذایی است.

وی با بیان اینکه این کار زیربنایی در حوزه اشتغال و سرمایه‌گذاری پایدار شهرستان نقش موثری دارد، گفت: سرمایه‌گذاران برای انجام این کار بدون استفاده از تسهیلات دولتی اقدام کرده‌اند و این خودش یک فرصت بسیار خوبی برای شهرستان ورامین است.

امامی امین گفت: بر اساس پیش‌بینی‌هایی که شده احتمالاً در آنجا در آینده‌ای نزدیک برای ۴۰۰ نفر شغل ایجاد شود.

وی با اشاره به بازیدی که از شهرک کشاورزی و گلخانه‌ای حصارگلی داشت، بیان کرد: در سال ۸۲ کلنگ این پروژه زده شده بود ولی متاسفانه به خاطر مشکلات زیرساختی و اداری تا سال گذشته همین طور رها شده بود.

امامی امین تصریح کرد: از سال گذشته مالکین و سرمایه‌گذاران به استانداری مراجعه کردند و با همکاری جهاد کشاورزی استان و پیگیری‌های خیلی خوبی که صورت گرفت، در شورای برنامه‌ریزی استان مصوب کردیم که به میزان ۱۲۰ هزار هکتار از اراضی آن منطقه زیر پوشش کشت گلخانه‌ای قرار بگیرد.

معاون استاندار تهران افزود: پیشرفت فیزیکی گلخانه‌های حصار گلی خیلی خوب بوده است و بعضی از قطعات که تقریباً اسکلت را زده‌اند منتظر این هستند که خط لوله گاز منتقل شود که لوله گاز هم پیشرفت فیزیکی خوبی داشته است.

امامی امین گفت: امید است این پروژه با توجه به پیشرفت‌هایی که داشته است نهایتاً فروردین و یا اردیبهشت ماه سال آینده آماده  شود و به بهره‌برداری برسد.

کد خبر: ۶۷۰۳۷